Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z Aspergerem może mieć czterech nauczycieli wspomagających w klasie 4? Czy rodzic może nie podpisać IPETu ze względu na to?
Rodzic otrzymuje kopię programu, nie jest natomiast jego autorem, a w związku z tym go nie podpisuje - § 6 ust. 12 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. Przepisy ww. rozporządzenia nie stanowią, że zadania nauczyciela wspomagającego dla ucznia musi pełnić jedna osoba. W związku z tym kierując się sytuacją kadrową, ale również potrzebami danego ucznia, można rozważyć przydzielenie zadań nauczyciela wspomagającego więcej niż jednemu nauczycielowi. Ponieważ rodzic nie musi korzystać z wszelkich form wsparcia dla niepełnosprawnego dziecka, może ewentualnie zrezygnować z pomocy nauczyciela wspomagającego, gdy nie zgadza się z wykonywaniem zadań na tym stanowisku przez kilku nauczycieli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są podstawy prawne do tworzenia koncepcji szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor po otrzymaniu negatywnej opinii do arkusza organizacyjnego szkoły od związku zawodowego ma prawo zmienić zapisy w arkuszu przed oddaniem go do organu prowadzącego nie wykazując błędów? /arkusze różnią się zapisami/? Proszę o podstawę prawną
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole nastąpi zmiana wice. Organ prowadzący zalecił wybranie wice z grona. Nauczyciele zaproponowali młodą stażem nauczycielkę 2 lata pracy w szkole.To dobra propozycja ,nauczycielka twórcza, zaangażowana w życie szkoły, stale doskonaląca się. 1. Czy może na 1 rok szkolny zostać powołana na wice? 2. Czy organ prowadzący może tu wyrazić zgodę na prośbę dyr i RP? 3. Czy w takim przypadku można, czy trzeba pisać o zgodę do organu sprawującego nadzór ped.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący szkołę przekazuje placówkę stowarzyszeniu. Jak wygląda sprawa odpraw, w momencie kiedy stowarzyszenie zrezygnuje z prowadzenia szkoły i ponownie przejmie ją organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Kto przygotowuje pierwszą wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania takiego dziecka? Jakie dane i formę powinien mieć taki dokument?
Czy zmiany liczby godzin terapii w IPET może dokonać Dyrektor placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe