Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczestnik Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego prowadzonego przez szkołę publiczną ma statut ucznia, a tym samym prawo do świadczenia „dobry start”?
Świadczenie „dobry start” nie przysługuje uczestnikowi kwalifikacyjnego kursu zawodowego, ponieważ osoba ta nie uczy się w szkole w rozumieniu przepisów regulujących świadczenie, a jedynie uczestniczy w pozaszkolnej formie kształcenia ustawicznego, która może być faktycznie prowadzona zarówno w szkole, w placówce niebędącej szkołą i przez niektóre podmioty spoza systemu oświaty – § 3 pkt 5 i 6 oraz § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start" (Dz.U. z 2018 r., poz. 1261 ze zm.) oraz art. 117 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm. O „uczeniu się w szkole” nie decyduje samo miejsce organizacji KKZ jako pozaszkolnej formy kształcenia. Uczestnictwo w KKZ uprawniałoby do świadczenia wyjątkowo – jedynie, gdyby osoba niepełnoletnia w ten sposób realizowała obowiązek nauki, a więc po spełnieniu warunków wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 sierpnia 2017 r. w sprawie przypadków, w których do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat, oraz przypadków, w których osoba, która ukończyła ośmioletnią szkołę podstawową, może spełniać obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy (Dz.U. z 2017 r., poz. 1562 ze zm.) (podobnie wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 7 lutego 2019 r., II SA/Sz 1333/18).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nazwa naszej placówki to Internat Międzyszkolny, jednak od 2003 roku decyzją uchwały Powiatu jesteśmy samodzielna placówką. Jakie muszą być podjęte czynności, aby zmienić nazwę z Internatu Międzyszkolnego na nazwę Bursa Międzyszkolna, ponieważ w rzeczywistości jesteśmy bursą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl.6 SP uczył się języka niemieckiego na poziomie III.1 i języka angielskiego na poziomie III.0. Rodzic podczas rekrutacji do gimnazjum złożył podanie o przydzielenie ucznia do grupy z języka angielskiego na poziomie III.1 (dziecko uczyło się prywatnie i biegle się tym językiem posługuje). Czy mogę przydzielić ucznia do takiej grupy i jakie czynności powinnam wykonać - test diagnozujący, egzamin? Jakie prawo będzie miał taki uczeń podczas egzaminu gimnazjalnego, skoro nie kontynuuje nauczania języka (będzie musiał zdawać język rozszerzony?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie informacje powinien podać dyrektor szkoły Radzie Pedagogicznej do zaopiniowania projektu arkusza organizacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dwóch uczniów z Ukrainy (rodzeństwo), przyjętych do I i VIII klasy notorycznie nie uczęszcza do szkoły (ponad 50 % nieobecności), lekceważą obowiązek szkolny. Nie pomagają rozmowy prośby, dodatkowe lekcje języka polskiego. Jakie konsekwencje możne zastosować szkoła wobec rodzica? Chcę nadmienić, że inni uczniowie z Ukrainy prawidłowo wywiązują się z obowiązku szkolnego. Wszyscy przyjęci do naszej szkoły są uchodźcami z Ukrainy przyjętymi w marcu 2022 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel- pracownik szkoły podstawowej- który jest członkiem Uczniowskiego Klubu Sportowego, ma prawo do dodatkowych dni wolnych od pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe