Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń kl.6 SP uczył się języka niemieckiego na poziomie III.1 i języka angielskiego na poziomie III.0. Rodzic podczas rekrutacji do gimnazjum złożył podanie o przydzielenie ucznia do grupy z języka angielskiego na poziomie III.1 (dziecko uczyło się prywatnie i biegle się tym językiem posługuje). Czy mogę przydzielić ucznia do takiej grupy i jakie czynności powinnam wykonać - test diagnozujący, egzamin? Jakie prawo będzie miał taki uczeń podczas egzaminu gimnazjalnego, skoro nie kontynuuje nauczania języka (będzie musiał zdawać język rozszerzony?)
Na świadectwach szkolnych promocyjnych, świadectwach ukończenia szkoły oraz arkuszach ocen uczniów klas, w których dla przedmiotu język obcy nowożytny stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego, określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół w części przeznaczonej na wpisanie ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, obok nazwy języka obcego nowożytnego, umieszcza się adnotację o poziomie nauczania tego języka: 1) w gimnazjum: a)„III.0" - w przypadku uczniów rozpoczynających naukę danego języka obcego nowożytnego, b)„III.1" - oznaczającą poziom zbliżony do poziomu A2 w skali globalnej biegłości językowej (…) w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej. Gimnazjalista przystępuje do egzaminu z jednego z następujących języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego i włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego. Egzamin na poziomie rozszerzonym jest obowiązkowy dla uczniów, którzy na egzaminie wybrali język, którego uczyli się również w szkole podstawowej. Mogą do niego przystąpić także pozostali gimnazjaliści, jeśli zechcą sprawdzić poziom swoich umiejętności językowych. Z pytania wynika, że uczeń kontynuuje naukę języka angielskiego w gimnazjum, uczył się go w szkole podstawowej. Na egzaminie będzie go zdawał na poziomie rozszerzonym.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.). Załącznik nr 1. INFORMACJE OGÓLNE; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w "małym" gimnazjum publicznym ( 28 uczniów) przekazanym do prowadzenia stowarzyszeniu można łączyć zajęcia np. religię, czy wychowanie fizyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń Technikum może mieć 9 godzin lekcyjnych,jeżeli jedną z nich jest Religia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokumenty z okresu gimnazjum (statut, procedury, regulaminy) należy uchylić uchwałą?
Co należy uczynić ze sztandarem gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zajęć z wychowania fizycznego w liceum ogólnokształcącym.
1. Czy w świetle nowej podstawy programowej można prowadzić zajęcia wg starego systemu, tj. 3 godziny tygodniowo (bez tzw. zajęć do wyboru przez ucznia)?
2. Czy w małej szkole (około 20 ćwiczących, pozostałe osoby mają zwolnienia lekarskie, czyli są zwolnione z zajęć przez dyrektora) można nie dokonywać podziału na chłopców i dziewczynki, czyli utworzyć jedną grupę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe