Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczniom, którzy uczestniczą w szkolnym wolontariacie na świadectwie szkolnym odnotowuje się ten fakt , jeżeli tak to w których klasach, czy ma wpływ na punktację w szkole średniej?
Na świadectwach szkolnych promocyjnych i świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia, odnotowuje się osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu (ust. 18 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz. U. z 2017 r., poz. 170). Osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły, są brane pod uwagę w rekrutacji do I klasy szkoły ponadpodstawowej, szkół sportowych, klas dwujęzycznych w szkołach ponadpodstawowych oraz w przyszłości – do szkoły branżowej II stopnia odpowiednio na pierwszym lub drugim etapie naboru do szkoły (art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. b), art. 135 ust. 4 pkt 3 lit. b), art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. b), art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. b) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciela uczącego dziecko posiadające opinię o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia rozlicza się z rozdziału 80150?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica technikum we wrześniu rozpoczęła kolejny rok szkolny w klasie II. Po dwóch tygodniach postanowiła zrezygnować ze szkoły przenosząc się do "Szkoły w Chmurze" (na poziomie LO). W grudniu postanowiła jednak zrezygnować z nauki w tej szkole i chciałaby do nas powrócić do klasy II. W "Szkole w Chmurze" uczennica miała tylko geografię i język angielski, z których podobno otrzymała zaliczenie procentowe. W naszej szkole do przerwy świątecznej odbywa się klasyfikacja uczniów. Czy uczennica może zostać ponownie przyjęta do naszej szkoły? A jeśli tak, to na jakich warunkach związanych z nieklasyfikowaniem praktycznie ze wszystkich przedmiotów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie:
W dniu 27.11.2013 r. poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała opinię o uczniu uczęszczającym do kl.I naszego gimnazjum. W niniejszej opinii została stwierdzona dysleksja głęboka. Jednym ze wskazań jest zwolnienie ucznia z nauki z jednego języka obcego.
W związku z tym mam następujące pytanie:
Jak mam przeprowadzić zwolnienie ucznia z jednego języka w środku roku szkolnego, aby to było zgodne z prawem oświatowym? Jak formalnie należy to przeprowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy wyliczyć średnią nadgodzin za lipiec i sierpień w roku szkolnym 2011/2012? Z ilu miesięcy sumujemy godziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym w przedszkolu niepublicznym?
Dodam, iż w czerwcu kończy studia podyplomowe w zakresie autyzmu.
2. Czy zajęcia emocjonalno- społeczne z autystami może prowadzić oligofrenopedagog, który jest doświadczonym trenerem w zakresie TUS-u i zajęć emocjonalnych?
3. Terapię ręki prowadzi fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym. Czy musi mieć skończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu jeśli prowadzi zajęcia z dziećmi z autyzmem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe