Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w klasach I-III mozna oceniać uczniów tak jak w klasach IV-VI tzn stosując skalę 1-6. Pytanie dotyczy oceniania cząstkowego
Tak, można, co potwierdza Rozporządzenie w sprawie oceniania (...) z 30.04.2007 r. (ze zm.).
§ 3.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
(...)
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
§ 13. 1. Oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
2. Roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, ustala się w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący - 6;
2) stopień bardzo dobry - 5;
3) stopień dobry - 4;
4) stopień dostateczny - 3;
5) stopień dopuszczający - 2;
6) stopień niedostateczny - 1.
3. W klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi.
Reasumując: szkoła określa szczegóły (skalę, formy, szczegółowe warunki i sposób) w statucie na podstawie § 3, § 11 oraz § 13 w/w rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy koncepcja pracy szkoły na rok 2019/2020 jest obowiązkowym dokumentem w szkole podstawowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie obowiązki i uprawnienia ma dyrektor jako przewodniczący rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Chodzi dokładnie o ostatnie zdanie tego ustępu cytuję: "Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem" koniec cytatu. Chodzi właśnie o to słowo PODPISEM. Jak należy je rozumieć? Czy podpis to całe imię i nazwisko czy wystarczy tylko nazwisko a może tylko parafka, która jest moim podpisem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację przepisów dotyczących Regulaminu Pracy w szkole podstawowej, a mianowicie przyznawania świadczeń, w tym przypadku herbaty. W obecnych zarządzeniu widnieje zapis, że wszyscy pracownicy otrzymują 100 g herbaty miesięcznie (proporcjonalnie do wymiaru i czasu zatrudnienia). Zapis chcielibyśmy zmienić tak, aby pracownicy zamiast 100 g herbaty otrzymywali "napoje gorące" czyli np. herbatę, kawę do użytku na terenie szkoły. Nie wręczać każdemu pracownikowi "przydziału" tylko zostawić do wspólnego użytku (w pokoju nauczycielskim, w pomieszczeniu gosp. dla pracowników niepedagogicznych) kawę i herbatę.
Czy istnieje możliwość w ramach tych środków zakupu ekspresu do kawy (lub w leasing) do użytku pracowników?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w statucie szkoły umieścić zapis o karach porządkowych i jednocześnie zobligować ucznia nagminnie palącego papier, a następnie rozrzucającego niedopałki wokół szkoły i na jej terenie, do sprzątania zaśmieconego terenu? Np. poprzez zamieszczenie w statucie dodatkowej kary w postaci zapisu "zobligowanie ucznia do prac porządkowych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe