Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Nie muszą. Szkoła przygotowuje ofertę zajęć uzupełniających, zgodnie z zainteresowaniami uczniów. Zajęcia uzupełniające uczniowie realizują w wymiarze od 2 do 4 przedmiotów. Zgodnie z nowym rozporządzeniem w sprawie ramowych planów nauczania, 2 przedmioty powinny być realizowane jako:
- historia
- geografia lub biologia lub chemia lub fizyka.
Uczeń, który nie realizuje w zakresie rozszerzonym przedmiotu historia, jest obowiązany realizować przedmiot uzupełniający historia i społeczeństwo.
Uczeń, który nie realizuje w zakresie rozszerzonym przedmiotu: geografia, biologia, chemia lub fizyka, jest obowiązany realizować przedmiot uzupełniający przyroda.
Reasumując, dwa przedmioty muszą być wybrane spośród wyżej wymienionych. Mając do dyspozycji maksymalnie 4 przedmioty uzupełniające, uczeń może wybrać jeszcze 2. Mogą to być wówczas np. zajęcia artystyczne lub ekonimika w praktyce. Należy jednak pamiętać, że liczba zajęć uzupełniających wynosi od 2 do 4, czyli w praktyce może być i tak, że uczeń wybierze jedynie dwa przedmioty, np. historię i biologię.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy protokoły Rady Pedagogicznej uczniów technikum i szkoły branżowej powinny stanowić oddzielne dokumenty, czy też mogą być zapisane pod tytułem zespołu szkół?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe magisterskie po chemii lub fizyce z podyplomówką z matematyki może uczyć w LO matematyki?
- Nauczycielka chce wdrożyć własny program doskonalenia umiejętności językowych (język angielski) na zajęciach pozalekcyjnych dla grupy uczniów - wymaganie do awansu. Czy ten program opiniuje Rada Pedagogiczna czy zatwierdza go tylko dyrektor? Czy program ma być wpisany do zestawu programów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada pedagogiczna opiniuje prace dyrektora w formie uchwały opiniującej w głosowaniu tajnym. W jakiej formie opinie te przesyła do organu nadzorującego: wypis z protokołu czy pismo przewodnie plus uchwała z uzasadnieniem, czy pismo z informacją o podjętej uchwale i pisemnym uzasadnieniem z uchwały czy w inny sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy są nowe arkusze ocen, które mają nazwy nowych przedmiotów, które nauczane są w klasie VII? Wzór MEN-I/37a/2 nie uwzględnia nowych przedmiotów, nie ma też miejsca na wpisanie. Nie chodzi mi o dokument stworzony przez Państwa ekspertów, ale o informację, czy jest nowe rozporządzenie, ponieważ wzory druków w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych nie uwzględniają nowych przedmiotów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe