Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację jak prawnie wygląda likwidacja przedszkola niepublicznego? Jakie dokumenty są z tym związane? Kiedy należy zgłosić likwidację placówki do poszczególnych urzędów?
Na podstawie art. 84 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) osoba prowadząca niepubliczne przedszkole może je zlikwidować z końcem roku szkolnego, czyli z dniem 31 sierpnia. W tym przypadku osoba prowadząca przedszkole jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji:
a) rodziców uczniów,
b) organ, w którego ewidencji figuruje przedszkole niepubliczne,
c) gminę, na której terenie jest położona szkoła lub placówka.
Przy tym powiadomienie wójta, burmistrza (prezydenta miasta) jako organu ewidencyjnego czyni zarazem zadość obowiązkowi powiadomienia gminy i organ prowadzący nie musi wysyłać drugiego, odrębnego powiadomienia.
Powiadomienia muszą zostać doręczone wszystkim ww. osobom i instytucjom najpóźniej w ostatnim dniu lutego roku, w którym ma nastąpić likwidacja przedszkola (najlepiej za dowodem doręczenia).
Osoba prowadząca likwidowane niepubliczne przedszkole nie musi powiadamiać o zamiarze likwidacji kuratora oświaty, czy zasięgać jego opinii, ani znaleźć miejsca dzieciom w innym przedszkolu od nowego roku szkolnego.
Po zlikwidowaniu przedszkola, osoba prowadząca ma obowiązek przekazania kuratorowi oświaty dokumentacji przebiegu nauczania, opieki i wychowania w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Termin liczy się od zakończenia czynności faktycznych związanych z zakończeniem działalności przedszkola, np. zbyciem składników majątku, rozwiązaniem stosunków pracy nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, itp. Osoba prowadząca podejmuje decyzję w zakresie przechowywania pozostałej dokumentacji.
Po zakończeniu likwidacji wpis przedszkola do ewidencji ulega wykreśleniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy do pracy w bursie szkolnej na stanowisku wychowawcy uprawnia wyłącznie posiadanie wykształcenia wyższego na kierunku zgodnym z rodzajem prowadzonych zajęć, tj. pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i przygotowanie pedagogiczne? Czy za kierunek zgodny z rodzajem prowadzonych zajęć w bursie można także uznać resocjalizację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy wyliczyć średnią nadgodzin za lipiec i sierpień w roku szkolnym 2011/2012? Z ilu miesięcy sumujemy godziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna przyjęcia dziecka 3 letniego do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej? Czy 3, 4 i 5 latki mogą być w jednej grupie - oddziale przedszkolnym z uwagi, że łączna ilość dzieci nie przekracza 25 osób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może poprosić o wgląd w badania lekarskie dzieci (dokumentację medyczna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ustawy z dnia 27 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty (poz. 979 - dotacje dla szkół niepublicznych).
Jesteśmy szkołą średnią dla dorosłych i kształcimy uczniów w systemie zaocznym. W styczniu jest sesja egzaminacyjna, więc zajęć edukacyjnych nie ma. Czy będzie wówczas przysługiwała dotacja na ucznia?
Jeśli przyjmiemy ucznia w drodze przeniesienia z innej szkoły i będzie on zwolniony z zajęć (ocena przepisana), czy na takiego ucznia przysługuje dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe