Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w momencie powzięcia informacji o zmianie nazwiska matki ucznia, należy taką zmianę wpisać w arkuszu ocen/dzienniku/księdze uczniów? Czy odpis skrócony aktu małżeństwa należy dołączyć np. do arkusza ocen, czy też wystarczy wgląd do dokumentu i zaznaczenie tego faktu w jakimś innym miejscu? Czy w ogóle na arkuszu wypełnianym komputerowo można coś ręcznie uzupełniać, dokonywać sprostowań?
W przypadku, gdy zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła przed ukończeniem szkoły, w dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę należy przekreślić kolorem czerwonym dotychczasowe imię (imiona) lub nazwisko i nad nim wpisać kolorem czerwonym nowe imię (imiona) lub nazwisko. Na dole strony należy umieścić adnotację "Dokonano zmiany imienia (imion)/nazwiska", datę i czytelny podpis osoby upoważnionej do podpisywania dokumentacji przebiegu nauczania. Nowe imię (imiona) lub nazwisko może być wpisane na podstawie odpisu aktu małżeństwa, decyzji administracyjnej o zmianie imienia (imion) lub nazwiska albo orzeczenia sądowego.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.), w szczególności § 21.2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki wzór arkusza obowiązuje dla uczniów kl. 3 gimnazjum a jaki dla kl. 8 szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek uzupełniania kart profilaktycznego badania lekarskiego dziecka w wieku 5 i 6 lat?
Jeśli w placówce nie ma zatrudnionej pielęgniarki, to kto ma wypełnić dokument?
Kto powinien przechowywać taki dokument i jak długo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, czy kierując nauczyciela na dokształcanie-podyplomówkę można zawrzeć z nim umowę zawierającą zobowiązanie, że ileś lat musi w tej szkole pracować? Czy tak można?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła publiczna prowadzona przez organ inny niż JST ma obowiązek przeprowadzenia procedury wyłonienia ubezpieczyciela polisy NNW dla uczniów,czy tez może wybrać według własnego uznania nie uzasadniając wyboru?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry! Po raz drugi zwracam się z prośbą dotyczącą opracowania wzoru statutu dla szkoły podstawowej w oparciu o bieżące akty prawne.Z góry dziękuję!Proszę również o podanie ewentualnego terminu realizacji tego zadania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe