Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przedszkolu można utworzyć tzw. zerowke na dwie grupy? Liczba dzieci jest większa niż może pomieścić sala (sala jest mala). Czy można np. tak jak jest to w niektórych szkołach podzielić dzieci: np. Jedna grupa ma zajęcia w rannych godz. a druga w późniejszych? Spotkałam się z różnymi opiniami na temat m2 na dziecko w przedszkolu. Jak to w rzeczywistości jest? Ile m2 przypada na jedno dziecko?
W omawianym przypadku należy utworzyć dwa oddziały przedszkolne, które będą miały prowadzone zajęcia w różnych godzinach na tzw. zmiany, zgodnie z organizacją pracy określoną w statucie (art. 102 ust. 1 pkt 9, art. 172 ust. 3 PO). Obowiązujące przepisy nie określają dla przedszkola liczby metrów kwadratowych przypadających na jedno dziecko, ale spełnienie warunków bhp w konkretnym lokalu przy uwzględnieniu liczby dzieci w oddziale opiniuje Państwowa Inspekcja Sanitarna (art. 82 ust. 2 pkt 3 lit d) UoSO, art. 168 ust. 4 pkt 3 lit d) PO), która w praktyce często posługuje się wytycznymi dla innych form wychowania przedszkolnego z § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1080, zgodnie z którym powierzchnia pomieszczenia przeznaczonego na zbiorowy pobyt od 3 do 5 dzieci wynosi co najmniej 16 m2; w przypadku liczby dzieci większej niż 5, powierzchnia ulega odpowiedniemu zwiększeniu na każde kolejne dziecko, z tym że: powierzchnia przypadająca na każde kolejne dziecko wynosi co najmniej 2 m2, jeżeli czas pobytu dziecka nie przekracza 5 godzin dziennie, a powierzchnia przypadająca na każde kolejne dziecko wynosi co najmniej 2,5 m2, jeżeli czas pobytu dziecka przekracza 5 godzin dziennie lub jest zapewniane leżakowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka rozpoczęła staż na nauczyciela mianowanego w dniu 01.09.2017 roku. W międzyczasie zaszła w pierwszą ciążę i od dnia 03.12.2018 roku przebywa na zwolnieniu lekarskim do dnia porodu. Poród przewidywany jest na 06.06.2019 roku. Jeżeli wykorzysta cały urlop macierzyński czyli 20 tygodni to ile może wykorzystać urlopu wychowawczego by móc kontynuować rozpoczęty staż na nauczyciela mianowanego. Ponadto będzie miała do wykorzystania urlop wypoczynkowy w ilości 8 tygodni, który chce wykorzystać w ciągu roku szkolnego.
Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem (jeszcze) dyrektorem gimnazjum,które zostało 3 miesiące temu zespołem szkół gimnazjalno- licealnym.Szkoły te są od siebie oddalone o 10 kilometrów.Swoją funkcję będę pełnić do 31sierpnia br. Od 1 września powinnam uczyć swojego przedmiotu w gimnazjum. Czy nowy dyrektor zespołu może mi nakazać uczyć języka polskiego w liceum skoro przez 30lat nie uczyłam uczniów tej grupy wiekowej?Gimnazjum, które zostało włączone w zespół dwa lata temu otwierałam, nadałam ze społecznością imię szkole, zintegrowałam młodzież z 10 małych wiosek. Obecnie mam 51 lat i 31 lat przepracowanych przy tablicy.
Co mam robić ?
Planując rok szkolny 2012/2013,50 godzin języka polskiego przydzieliłam dwojgu polonistom i sobie(5+20+25). Polonistka jest zatrudniona na czas określony ,ale jest dobrą znajomą Dyrektora i przyjaciółką jego żony.Na dzień dzisiejszy(31Maja) nie otrzymałam podania o pracę od tej pani. Czy mam się bać? Czy mam za sobą prawo?Co mam robić?Po zmianie opcji politycznej nie jestem człowiekiem wójta!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawdą jest, że tylko pełnoletni uczeń może odebrać legitymację szkolną i świadectwo promocyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem, nauczycielka złożyła wniosek o udzielenie urlopu dla poratowania zdrowia. Proszę o instrukcję krok po kroku i wzory pism po nowemu od 1 stycznia 2018 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym dla ucznia ze spektrum autyzmu zatrudniony został nauczyciel wspomagający. Uczeń jest w klasie trzeciej szkoły podstawowej i ma orzeczenie ważne do ukończenia pierwszego etapu edukacyjnego. Rodzice dziecka już kontaktują się z PPP w celu uzyskania dalszego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w klasie czwartej dyrektor może zatrudnić nauczyciela wspomagającego dla ucznia tylko na określoną liczbę godzin, np. 15 godzin tygodniowo? Czy dyrektor decyduje o liczbie tych godzin czy konkretnie określają tę kwestię przepisy prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe