Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w skład Rady Rodziców musi wchodzić przewodniczący " trójki klasowej"?
Podstawa prawna:
Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.)
Art. 53. 1. W szkołach i placówkach, z zastrzeżeniem ust. 6, działają rady rodziców, które reprezentują ogół rodziców uczniów.
2. W skład rad rodziców wchodzą:
1) w szkołach - po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału;
(…)
3. W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
4. Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
1) wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady;
2) szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rad, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, oraz przedstawicieli rad oddziałowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1, do rady rodziców odpowiednio szkoły lub placówki.
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów działalności rad rodziców. Z zapisu ustawy wynika, że każdy oddział powinien mieć swojego przedstawiciela, nie wskazując na konkretną osobę. Natomiast szczegóły działalności (w tym wewnętrzną strukturę) powinny być zawarte w regulaminie rady rodziców.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W dniu 9 stycznia 2018 r. nauczyciel wystąpił do dyrektora szkoły z wnioskiem o udzielnie urlopu dla poratowania zdrowia na okres wskazany w orzeczeniu lekarskim z dnia 21 grudnia 2017 r. tj. od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2019 r. Orzeczenie zostało wydane przez lekarza pediatrę, specjalistę medycyny rodzinnej.Co powinien zrobić dyrektor szkoły z wnioskiem o urlop zdrowotny, który ma rozpocząć się za kilka miesięcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją przepisy regulujące zasady łączenia klas w publicznej szkole podstawowej? W obecnym roku szkolnym połączyłam kl. IV i V ( w kl. VI mam uczniów z niepełnosprawnościami, co utrudnia łączenie).
Na stronie Ministerstwa widnieje informacja, że zabrania się łączenia klas ze starą i nową podstawą programową. Czy "dobre rady" Ministerstwa są obligatoryjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- I. Proszę o wyjaśnienie na jakich drukach należy sporządzać legitymacje szkolne w roku szkolnym 2017/2018.
Zgodnie z art. 69 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 18 maja 2018 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych w przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 i latach następnych ucznia z innej szkoły do nas wydajemy legitymacje i e-legitymacje według wzoru odpowiednio nr 1 lub 6 załącznika nr 4 do w/w rozporządzenia.
1. Z powyższego zapisu wynika, że legitymacje dla uczniów, którzy przyszli do naszej szkoły przed wejściem rozporządzenia i zostały im wydane legitymacje na drukach MEN-I-/50a/2 należy wymienić na druki MEN-1/1?,
2. Uczniowie klas I 2017/2018 otrzymali również legitymacje na dotychczas obowiązujących drukach , czy są również do wymiany?,
3. Uczniowie klas VII, którym zabrakło miejsca na opieczętowanie i otrzymali nowe legitymacje również na poprzednio obowiązujących drukach – należy również wymienić na nowe?
Tylko z art. 69.1 dotyczącego (jak dobrze rozumiem) uczniów niepełnosprawnych legitymacje wydane przed wejściem w życie rozporządzenia zachowują ważność do zakończenia szkoły.
oraz kolejna wątpliwość:
Proszę o potwierdzenie, czy zgodnie z wprowadzonym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, poz. 939, 2018r. następujące wzory arkuszy szkolnych dla uczniów szkoły podstawowej są prawidłowe w roku szkolnym:
2017/2018
1. Klasa I – MEN-I/45/1
2. Klasa II – MEN-I/37b/2
3. Klasa III - MEN-I/37b/2
4. Klasa IV – MEN-I/45/1
5. Klasa V - MEN-I/37b/2
6. Klasa VI - MEN-I/37b/2
7. Klasa VII – MEN-I/63m/2
2018/2019
1. Klasa I – MEN-I/45/1
2. Klasa II – MEN-I/45/1
3. Klasa III - MEN-I/37b/2
4. Klasa IV – MEN-I/45/1
5. Klasa V – MEN-I/45/1
6. Klasa VI - MEN-I/37b/2
7. Klasa VII – MEN-I/63m/2
8. Klasa VIII – MEN-I/63m/2
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący umożliwił uczniom z klas I - III bezpłatną naukę pływania w ramach zajęć nauczania zintegrowanego.Dzieci będą dojeżdżać 3 km na basen. Jaka to forma wyjazdu: wycieczka przedmiotowa? A jeśli tak, to na ile dzieci przypada 1 opiekun i jaka dokumentacja obowiązuje opiekuna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe