Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole obowiązkowe jest zatrudnienie wszystkich wymienionych w rozporządzeniu specjalistów?
Zgodnie z art. 42d ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762, ze zm.) w szkole (w pytaniu nie podano typu) podstawowej, liceum ogólnokształcącym, technikum i branżowej szkole I stopnia, niebędących szkołami specjalnymi w zespole, w skład którego wchodzi to przedszkole lub ta szkoła, zatrudnia się nauczycieli pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych. W przypadku wymienionej szkoły lub zespołu, w których liczba uczniów przekracza 50, dyrektor szkoły ma obowiązek zatrudnienia:
1) pedagoga specjalnego w wymiarze nie niższym niż 25% łącznej liczby etatów przypadających na nauczycieli specjalistów;
2) psychologa w wymiarze nie niższym niż 25% łącznej liczby etatów przypadających na nauczycieli specjalistów.
Pozostałych zatrudnia w miarę potrzeb.
Należy pamiętać, że w roku szkolnym 2022/2023 i 2023/2024 łączna liczba etatów nauczycieli pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych w szkole lub zespole nie może być niższa niż: 1,5 etatu, który powiększa się o 0,2 etatu na każdych kolejnych 100 dzieci lub uczniów – jeżeli liczba dzieci lub uczniów przekracza 100; 1 etat – jeżeli liczba dzieci lub uczniów przekracza 50 i nie przekracza 100; 0,5 etatu – jeżeli liczba dzieci lub uczniów przekracza 30 i nie przekracza 50; 0,25 etatu – jeżeli liczba dzieci lub uczniów wynosi od 1 do 30.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o konkretną informację oraz wskazanie podstawy prawnej mówiącej, jakie dokumenty należy złożyć w kuratorium oświaty po zakończeniu działalności niepublicznego punktu przedszkolnego prowadzonego przez fundację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
mam pytanie odnośnie zajęć TUS. Kto ma uprawnienia do prowadzenia zajęć TUS w szkole? Czy może to być psycholog po studiach, bez szkolenia?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Gimnazjum. Proszę o zmiany w ewaluacji wewnętrznej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z sytuacją w Polsce można dać nauczycielowi skrócony okres wypowiedzenia?
Nadmieniam, iż czekamy na odpowiedź z MEN w sprawie zażalenia na decyzję Kuratora o zamknięciu szkoły. Już jest miesiąc po terminie, MEN na dzień dzisiejszy poinformował, że zgodnie z przepisami z 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązań związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 … (Dz. U. poz. 568) zwalniają organy publiczne z konieczności dochowania ustawowych terminów dla spraw administracyjnych, w szczególności określonych w art. 35 kpa.
Co z wypowiedzeniami dla nauczycieli?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o potwierdzenie czy w II klasie liceum ogólnokształcącego obowiązuje ramowy plan nauczania wynikający z rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 8 marca 2022 r.?
Czy w I klasie liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2022/2023 obowiązywały poniższe podstawy programowe:
- EDB (rozporządzenie z dnia 1 sierpnia 2022 r.),
- historia i hit (rozporządzenie z dnia 8 marca 2022 r.),
pozostałe przedmioty (rozporządzenie o podstawie programowej z dnia 30 stycznia 2018r.)?
Czy w I klasie liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2023/2024 będą obowiązywały następujące podstawy programowe:
EDB (rozporządzenie z dnia 1 sierpnia 2022 r.),
historia i hit (rozporządzenie z dnia 8 marca 2022 r.),
- biz (rozporządzenie z dnia 6 lutego 2023 r.),
- język polski (rozporządzenie z dnia 6 lutego 2023 r.),
- geografia (rozporządzenie z dnia 6 lutego 2023 r.),
- pozostałe przedmioty bez zmian (podstawa z dnia 30 stycznia 2018 r.).
Czy w klasie II liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2023/2024 będą obowiązywały następujące podstawy programowe:
- historia i hit (rozporządzenie z dnia 8 marca 2022 r.),
- podstawy przedsiębiorczości (podstawa programowa z dnia 30 stycznia 2018 r. czy z dnia 8 marca 2022 r.?),
- pozostałe przedmioty (podstawa z dnia 30 stycznia 2018 r.).
Czy w klasie III i IV obowiązuje podstawa programowa z dnia 30 stycznia 2018 r.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe