Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole (podstawowa i gimnazjum) powinien być opracowany dokument Wewnątrzszkolne Zasady oceniania (wczesniej WSO), czy wystarczą zapisy w statucie dotyczące oceniania, klasyfikowania i promowania?
Rozporządzenie o ocenianiu oraz ustawa w części dotyczącej oceniania odsyła do statutu, co oznacza, że w szkole nie muszą być tworzone dodatkowe dokumenty. W praktyce szkolnej jednak nauczyciele różnych przedmiotów uszczegółowiają zasady oceniania biorąc pod uwagę tzw. specyfikę przedmiotu. Inaczej bowiem ocenia się udział w zajęciach, umiejętności, wiedzę np. z chemii a inaczej z wf czy plastyki. W związku z tym, nauczyciele realizując swoje podstawowe zadania związane z kontrolą i ocenianiem z danego przedmiotu redagują zasady odnoszące się do jego przedmiotu w powiązaniu z wymaganiami ujętymi w podstawach programowych.Obowiązkowe zatem są zapisy w statucie, ponieważ szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły. natomiast ich nieobowiązkowym „rozszerzeniem” są zasady opracowane przez nauczycieli.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 8.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest obowiązek tworzenia dokumentu Koncepcja pracy szkoły? Czy wystarczy plan pracy szkoły na dany rok szkolny? Jeśli jest jednak taka potrzeba bardzo proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o Regulamin Premii Uznaniowej dla pracowników Administracji i Obsługi w przedszkolu.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura wprowadzania zmian do statutu szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę prosić o przykładowe procedury prowadzenia dokumentacji szkolnej w szkole podstawowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń złożył podanie o egzamin komisyjny gdyż uważa, że nie zostały dopełnione procedury prawidłowego wystawienia oceny. Jeżeli jako dyrektor przyznam rację i w ciągu 5 dni zostanie przeprowadzony egzamin, a Rada Pedagogiczna, klasyfikacyjna jest przed egzaminem, czy Rada ta może podjąć uchwałę o klasyfikacji? Jeżeli tak to czy po egzaminie należy zwołać kolejną radę i przeprowadzić klasyfikację?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe