Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, gdzie dzieci z oddziałów przedszkolnych (6-5 letnie) korzystają z dowozów szkolnych należy utworzyć dwie świetlice? Dla uczniów klas I-VI i dla dzieci przedszkolnych.
Organizacja świetlicy jest zadaniem statutowym szkoły podstawowej (art. 67 ust. 1 pkt 3 UoSO, art. 103 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59), natomiast w przedszkolach (tak są traktowane oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych) może być prowadzona wyłącznie na zasadzie dobrowolności, gdy organ prowadzący zapewni jej finansowanie. Z uwagi na konieczność zorganizowania uczniom począwszy od I klasy zajęć świetlicowych, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów, zapewniających prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji (art. 67 ust. 5 UoSO, art. 105 ust. 2 PO), zajęcia świetlicowe powinny być w miarę możliwości prowadzone odrębnie (lub w tym samym pomieszczeniu pod opieką różnych nauczycieli) dla uczniów szkoły oraz dla dzieci uczęszczających do oddziału przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rozpoczyna się u mnie ewaluacja zewnętrzna w obszarze efekty. Na czym polega analiza dokumentów? Czy ja mam przygotować ewaluatorom jakieś papiery do wglądu? Przecież podobno ewaluacja nie na tym polega.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam zapytanie odnośnie prowadzenia dokumentacji. Czy w dzienniku zajęć, jeśli nauczyciel jest na L4 powinien widnieć jego podpis? Dziennik jest dokumentem, w którym potwierdza się realizację zajęć w danym dniu, w tym poniekąd obecność nauczyciela w tym dniu w pracy (poza ewidencją czasu pracy i obecności). Nie można ich realizować, jeśli nauczyciel pozostaje na L4 zatem czy w tym dniu powinien widnieć podpis? Podobnie z urlopem wypoczynkowym - nauczyciel nie jest wtedy obecny w pracy.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli zakończenie I semestru planujemy 31 stycznia ile tzw. godz. karcianych przypada do realizacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- CZy plan pracy szkoły po zatwierdzeniu przez radę pedagogiczną(uchwałą)może stać się koncepcją szkoły???????
Czy to 2 różne dokumenty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje obowiązek przedstawiania radzie pedagogicznej planu nadzoru pedagogicznego także w formie zarządzenia przekazanego do wiadomości wszystkich nauczycieli? W mojej szkole plan nadzoru został przedstawiony na zebraniu rady pedagogicznej i zatwierdzony uchwałą RP.Krystyna Barc
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe