Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z przekształceniem z dnia 01.09.2017 r. dotychczasowego Zespołu Szkół (Szkoła podstawowa + gimnazjum) w 8-klasową szkołę podstawową informację o której mowa w art. 249 ust. 2 z dnia 14 grudnia 2016 r. otrzymują również pracownicy obsługi i administracji zatrudnieni w Zespole Szkół?
Tak. Na podstawie art. 249 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. wprowadzającej ustawę Prawo oświatowe, z dniem 1 września 2017 r. nauczyciele zatrudnieni w dotychczasowym zespole szkół, w skład którego wchodzi jedynie szkoła podstawowa i gimnazjum, z dniem przekształcenia, stają się nauczycielami ośmioletniej szkoły podstawowej. Przepis ten stosuje się odpowiednio do pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w dotychczasowym zespole szkół (na podst. ust. 2 tego artykułu).
Natomiast ust. 3 artykułu 249 ustawy nakłada na dyrektora dotychczasowego zespołu obowiązek pisemnego poinformowania o tej zmianie pracowników, o których mowa w ust. 1 i 2 (a więc i nauczycieli i pracowników niepedagogicznych), w terminie do dnia 15 maja w roku, w którym nastąpi przekształcenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor wygrał konkurs w kwietniu. Kiedy może powołać wicedyrektora? Czy musi czekać aż do 1 września 2018 roku? Czy może wszystkie procedury związane z powołaniem wicedyrektora rozpocząć już w maju i zakończyć w czerwcu?
- Czy są przepisy regulujące wymiar etatu na stanowisku bibliotekarza w stosunku do liczby uczniów w szkole.
- Proszę o udostępnienie wzorów zakresów czynności pracowników AiO (intendent, referent ds. administracyjnych, księgowy, kierownik gospodarczy, sekretarz). Chcę/muszę to uporządkować.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący zamierza utworzyć stanowisko- pracownik do spraw organizacyjno-adminstracyjnych. Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba zajmująca takie stanowisko?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy mówimy u nauczyciela np. z pensum 18/18 o godzinach ponadwymiarowych, a kiedy o godzinach nadliczbowych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe