Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przeszkolu udzielanej w toku bieżącej pracy powinny być odnotowywane w dzienniku zajęć przedszkola dla danej grupy realizującej podstawę programową? Czy powinien być prowadzony osobny dziennik?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w trakcie bieżącej pracy z nim polega głównie na rozpoznawaniu i zaspakajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych. Zaspakajanie w/w potrzeb dotyczy dostosowania wymagań oraz indywidualizacji metod i form pracy z dzieckiem. W tym wypadku wystarczy odnotować to w dzienniku zajęć grupy, do której dziecko uczęszcza. Jeśli z dzieckiem prowadzone są indywidualne zajęcia 15-30 minutowe w formie zajęć logopedycznych lub korekcyjno-kompensacyjnych, czy też innych o charakterze terapeutycznym – stanowiących daną formę udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej - to należy prowadzić tzw. dziennik zajęć innych. Wpisuje się w nim: w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona dzieci oraz oddział, do którego uczęszczają, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, a w przypadku zajęć grupowych – program pracy grupy, tygodniowy plan zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem oraz odnotowuje się obecność dzieci na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem
Proszę też pamiętać, że każde dziecko - bez względu na formę udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej- ma zakładaną w przedszkolu indywidualną teczkę. Jest ona obowiązkowym dokumentem, w którym gromadzi się wszystkie dokumenty związane z udzielanym dziecku wsparciem. Są to: opinia PPP lub orzeczenie lub inna podstawa objęcia dziecka pomocą, notatki z prowadzonych rozmów z rodzicami, konsultacji z pracownikami poradni oraz wszelkie inne dowody na udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym arkusze obserwacyjne, oceny efektów udzielanej pomocy, jak i programy opracowane przez specjalistów prowadzących z dzieckiem daną formę tejże pomocy.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 7 maja 2013r. poz. 532)
- Rozporządzenie MEN z 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2 września 2014 r. poz. 1170) - § 13. oraz § 20.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać uchwała dotycząca przygotowania do nauki języka nowożytnego w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące wypełniania dzienników lekcyjnych-papierowych w okresie nauczania zdalnego. Nasza placówka od marca została przeznaczona na miejsce kwarantanny przez gminny sztab kryzysowy, dlatego też pracownicy szkoły nie mogą przebywać w budynku szkoły, a dzienniki lekcyjne są odpowiednio zabezpieczone wraz z inną dokumentacją w budynku placówki. W związku z wielokrotnymi pytaniami do kuratorium otrzymywaliśmy różne informacje dotyczące wypełniania dokumentacji szkolnej. Dlatego też sporządziliśmy tabelę na wzór dzienników lekcyjnych do wpisywania tematów lekcji oraz tabelę do wpisywania ocen. Spotkaliśmy się z opinią, że po zakończonej nauce należy scalić te dokumenty i zrobić z nich załączniki do dzienników lekcyjnych-odpowiednio opisane na wzór dokumentów. Inna opinia to, że należy wypełnić dzienniki po powrocie do nauki stacjonarnej, co w takiej sytuacji jest właściwe? Czy możemy wprowadzić zarządzeniem formę dokumentowania w takiej sytuacji i pozostać przy obecnych tabelach wypełnianych na bieżąco, a następnie pozostawić je w formie załączników?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czym skutkuje dla nauczyciela i dla uczniów nie zapoznanie uczniów z przedmiotowymi zasadami oceniania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam ucznia w klasie najwyższej programowo, który nie uzyskał pozytywnej opinii rady pedagogicznej w sprawie egzaminu klasyfikacyjnego z przedmiotu zawodowego. Przedmiot ten skończył się po I semestrze. Mam pytanie, co teraz, czy uczeń już nie ukończy szkoły? Czy ma nadal uczęszczać na zajęcia? Czy ma jeszcze szanse ukończenia szkoły teraz w kwietniu lub w sierpniu w sesji poprawkowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej dla dorosłych kształcącej młodzież w systemie OHP należy tworzyć Indywidualne Programy Edukacyjno Terapeutyczne dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe