Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia z uczniem dyslektycznym może prowadzić psycholog po kursie szkoleniowym?
W pytaniu nie sprecyzowano, jaki rodzaj zajęć z uczniem z dysleksją miałby prowadzić psycholog; ich dobór jest uzależniony od indywidualnych potrzeb danego ucznia. W związku z tym jedynie ogólnie można wskazać, że na podstawie § 24 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280 ze zm.) do zadań psychologa należy udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb, natomiast psycholog nie prowadzi zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, które realizuje terapeuta pedagogiczny, zajęć logopedycznych prowadzonych przez logopedę, czy zajęć dydaktyczno – wyrównawczych, które prowadzą nauczyciele poszczególnych przedmiotów. Psycholog nie ma także kompetencji do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, jeżeli nie posiada dodatkowych kwalifikacji z zakresu niepełnosprawności ucznia, uzyskanych na studiach wyższych lub podyplomowych – § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wystawić ocenę śródroczną uczniowi szkoły ponadpodstawowej, który realizuje nauczanie tego samego języka obcego jednocześnie w zakresie podstawowym i rozszerzonym? Podobno nie może to być średnia ważona ani żadna inna średnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką adnotację o nauczaniu języka wpisujemy w klasach 1-3 SP. Uczniowie rozpoczynają naukę języka angielskiego w klasie pierwszej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakich aktów prawnych należy sporządzić statut ośmioletniej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej do zwolnienia ucznia z drugiego języka, ale z gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać proces wydłużenia etapu edukacyjnego osoby w klasie VIII mającej orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zarówno specjaliści jak i nauczyciele doradzają wydłużenie etapu chłopcu. Co należy po kolei wykonać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe