Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Zeszyty obserwacji dla wychowanków z głęboką niepełnosprawnością intelektualną powinny być prowadzone codziennie? Czy w momencie zaobserwowania zmian lub jakieś aktywności?
Rozporządzenie MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z dnia 7 maja 2013 r. poz 529) nie reguluje kwestii częstotliwości wpisów dokonywanych w Zeszycie Obserwacji. W § 12. ust 3 pkt 2-3 określa tylko, co powinno być w dokumencie notowane. Zatem decyzję w tej sprawie powinien podjąć dyrektor szkoły. W praktyce stosuje się najczęściej wpisy w cyklu tygodniowym. Nic nie stoi również na przeszkodzie, by wpisów dokonywać codziennie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym oraz zakładem leczniczo-opiekuńczym. Mamy przyjęcie za 2 tygodnie dziecka z postanowienia sądowego. Wszystkie grupy wychowawcze mam już 4 osobowe. Czy z powodu dużych problemów ze znalezieniem nowego nauczyciela do końca roku szkolnego dopisać podopiecznego do grupy 4 osobowej. Dziękuję za odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie procedury zakładania "niebieskiej karty". Czy dyrektor musi ją zakładać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2017r. do lipca 2018 r. nauczycielka przedszkola publicznego będzie przebywała na urlopie zdrowotnym,godziny nauczycielki (25 godzin) zostaną przydzielone pozostałym nauczycielkom w formie godzin ponadwymiarowych (dla każdej po kilka godzin), w związku z tym czy ten przydział należy wykonać i zgłosić do organu prowadzącego w formie aneksu do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018 - organowi prowadzącemu. Jeżeli tak to proszę mi powiedzieć czy należy zachować taki sam tryb jak przy zatwierdzaniu arkusza organizacji: czyli opinie rady pedagogicznej , opinie związków zawodowych , oddanie z opiniami do organu i przesłanie do kuratorium oświaty. W związku z urlopem zdrowotnym koleżanki nie zmienia się czas pracy przedszkola, oddziałów, ani skład osobowy nauczycieli, tylko pozostałe nauczycielki mają godziny ponadwymiarowe.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy uczniowi z Ukrainy organizować dodatkowe zajęcia z j. polskiego? Uczeń od dwóch lat uczęszczał do szkoły podstawowej i od tego roku szkolnego złożył wniosek o przyjęcie do nowej szkoły. Czy w nowej szkole dalej należy zapewnić dodatkowe zajęcia z j. polskiego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe