Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zgodnie z planowanym rozporządzeniem w sprawie organizacji roku szkolnego szkoła jako dni wolne będzie ustalała np. rekolekcje, dzień sprawdzianu w klasie VI dla pozostałych uczniów szkoły, egzaminu gimnazjalnego klas III dla pozostałych uczniów szkoły? Czy te dni są odgórnie wolne dla uczniów, a dyrektor powinien ustalić inne dni wolne?
Trudno odnosić się do projektu rozporządzenia, które po konsultacji społecznej może ulec zmianie. Proponuję poczekać do czasu jego ogłoszenia i obowiązywania. Nie ma bowiem podstaw prawnych do interpretowania i stosowania zapisów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę Terapeutyczny Punkt Przedszkolny (niepubliczny) i mam kilka pytań.
1. Mam wątpliwości, jeśli chodzi o wpisywanie tygodniowego wymiaru zajęć dla nauczycieli w SIO. Jeżeli np. nauczyciel logopeda zatrudniony jest na umowę o pracę wg. KP na 30h, w ramach tygodniowego wymiaru zajęć prowadzi 10,5h rewalidacji, 8h WWR, 10h w ramach PPP, a pozostały czas poświęca na współpracę z rodzicami, innymi specjalistami, wypełnianie dokumentów itp. Co wówczas wpisujemy w „tygodniowym wymiarze czasu pracy”? Czy chodzi tutaj tylko o realny czas pracy z dzieckiem, czyli w tym przypadku: 28,5h? Natomiast 1,5h nie wpisujemy? Czy również to uwzględniamy, wpisując jako „obowiązki nauczyciela logopedy”? Jaki w takiej sytuacji wpisujemy „tygodniowy wymiar pracy” oraz „pensum”?
2. Podobne zapytanie dotyczy nauczyciela wychowania przedszkolnego, który zatrudniony jest na cały etat (40h) z czego 37,5h spędza na opiece i zajęciach z dziećmi, 1h zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, natomiast 1,5h to czas w którym nie sprawuje opieki nad dziećmi – spędza go na wykonywaniu innych obowiązków, np. sprzątanie sali, rozmowa z rodzicem itp. Jaki wówczas wpisać tygodniowy wymiar zajęć oraz „pensum”?
3. Czy jeżeli nauczyciel w mojej placówce zajmuje stanowisko nauczyciela w grupie przedszkolnej i takie ma też kwalifikacje, ale oprócz tego ma również kwalifikacje do bycia np. terapeutą zajęciowym, to czy muszę wykazywać w SIO jego pozostałe kwalifikacje, nawet jeżeli nie realizuje tych kwalifikacji w mojej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź - 5 października zwracałam się z prośbą o udostepnienie planu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego. Do dzisiaj nie otrzymałam. Ponawiam prośbę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki może sfinansować-dofinansować studia I stopnia pracownikowi administracji? Jeśli tak to na jakiej podstawie?
- Czy Zeszyty obserwacji dla wychowanków z głęboką niepełnosprawnością intelektualną powinny być prowadzone codziennie? Czy w momencie zaobserwowania zmian lub jakieś aktywności?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wprowadzić w szkole instrukcję w sprawie zabezpieczenia mienia, bądź inne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe