Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do 31 marca mam powołać zespoły do spraw pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Czy muszę powołać zespoły dla uczniów kl. VI? Ci uczniowie od września 2012r nie będą objęci pomocą w mojej szkole.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 37. 1. W terminie do dnia 31 marca 2012 r.:
1) dyrektorzy szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych, z wyjątkiem szkół podstawowych specjalnych i szkół ponadgimnazjalnych specjalnych oraz szkół podstawowych ogólnodostępnych i szkół ponadgimnazjalnych ogólnodostępnych, w których zorganizowano oddziały specjalne, utworzą dla uczniów zespoły;
2) zespoły wykonają zadania, o których mowa w § 20 ust. 1.
3. W terminie do dnia 30 kwietnia 2012 r. dyrektorzy szkół, o których mowa w ust. 1 pkt 1, na podstawie zaleconych przez zespoły form, sposobów i okresów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej ustalą dla uczniów formy, sposoby i okresy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin poszczególnych form pomocy udzielanej od roku szkolnego 2012/2013.
Skoro zespół ma przygotować zalecenia co do form, sposobów i okresów udzielania uczniom pomocy od nowego roku szkolnego, nie ma podstaw do tego, aby powoływać zespoły dla uczniów, którzy w nowym roku szkolnym nie będą już uczęszczać do tej szkoły. Ci uczniowie zostaną objęci pomocą w gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Art. 22a sys. oświaty – „Dopuszczenie do użytku programu wychowania lub nauczania” – ust. 8 mówi o tym, że „nie stosuje się ust. 1–7 do indywidualnych programów opracowywanych dla uczniów, o których mowa w art. 1 zadania systemu oświaty pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe”. Czy sformułowanie „do indywidualnych programów” odnosi się indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych? Jeśli tak, to czy dla wychowanków ORW nie trzeba pisać programów wychowania i nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację. Czy można uczniowi kl. III szkoły podstawowej wydłużyć o rok okras kształcenia. Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim). Ile godzin rewalidacji można przydzielić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny dyrektorskie przydzielone na zajęcia rozwijające zainteresowania np: j. angielskim wpisujemy do dziennika klasowego czy zakładamy oddzielny dziennik.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe