Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do oddziału przedszkolnego (przy szkole podstawowej) uczęszczają dzieci 4,5 i 6-letnie. Czas zajęć w przedszkolu trwa 5 godzin dziennie (od 8.30 do 13.30). Czy obowiązkiem dyrektora jest zapewnienie dziecku, którego rodzice pracują, opieki do czasu ich powrotu - do godz. 16.00 (organ prowadzący przyznał tylko 5 godz. świetlicy na tydzień)? Jakie są podstawy prawne rozwiązania tej sytuacji?
Minimalny 5-godzinny czas pracy publicznego przedszkola dotyczy zajęć nieodpłatnych (art. 6 ust. 1 pkt 2 UoSO). Poza tym czasem dzieciom powinna zostać zapewniona odpłatna opieka (1 zł za godzinę dla dzieci do 5 lat) w ramach czasowych ustalonych przez dyrektora w ramowym rozkładzie dnia, zgodnym z zatwierdzony arkuszem organizacyjnym, m.in. z uwzględnieniem oczekiwań rodziców (art. 14 ust. 5 pkt 1 i ust. 5a-5b UoSO, § 9 ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r Nr 61, poz. 624 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Systematyczność oraz terminowość oddawania dokumentacji przez nauczyciela pozostawia wiele do życzenia. Prośby oraz pisma mówiące o terminie zostają przez niego lekceważone.
Proszę o wskazówki jak zmobilizować n -la .Nadmienię, iż odbywa staż na nauczyciela mianowanego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sporządzeniu przykładowego raportu dotyczącego działań szkoły związanych z edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych- ( przedmiot ustalony na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa- podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o udzielenie mi odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób nauczyciel ma rozliczać godziny wyodrębnione w edukacji wczesnoszkolnej (w 3. letnim cyklu nauczania - edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, zajęcia komputerowe - po 95 godz., wychowanie fizyczne - 290 godz., język obcy nowożytny - 190 godzin) w przypadku nauczania indywidualnego w wymiarze 6 godz. tygodniowo ? Uczeń w całym cyklu nauczania będzie objęty nauczaniem indywidualnym.
W jaki też sposób rozliczyć godz. realizacji pp jeśli uczeń w całym cyklu nauczania ma jeden rok szkolny nauczania indywidualnego, a pozostałe 2 lata realizuje treści pp w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek gromadzić opracowane dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów posiadających orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor branżowej szkoły musi wykorzystać godziny do dyspozycji dyrektora, które są przewidziane w ramowym planie nauczania czy może ich nie zrealizować w ciągu trzech lat nauki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe