Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do przedszkola niepublicznego od 01.09.2015 r. uczęszcza dziecko w wieku 5 lat. W listopadzie matka dziecka dostarczyła opinię o potrzebie wczesnego wspomagania. Jaką dokumentację zajęć powinno prowadzić przedszkole i od kiedy? Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić takie zajęcia - jeśli w placówce nie ma zatrudnionych odpowiednich specjalistów?
Kwalifikacje do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba z wykształceniem w zakresie niepełnosprawności dziecka: ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy. Nauczyciel wychowania przedszkolnego nie posiada wymaganych kwalifikacji (§ 14 ust. 4 rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz. U. z 2015 r., poz. 1264).
Dokumentacja w szczególności powinna objąć: dokumenty dotyczące pracy specjalisty lub specjalistów (np. harmonogram zadań, przydział godzin), dotyczące dziecka (orzeczenie o potrzebie WWRD, ewentualne orzeczenia lub zalecenia lekarskie i poradni psychologiczno - pedagogicznej, dziennik zajęć WWRD, harmonogramy zajęć, program WWRD, dokumenty dotyczące analizy skuteczności działań), dokumentacja dotycząca współpracy z rodziną dziecka (notatki służbowe z rozmów oraz spotkań, wywiady i ankiety, ewentualne harmonogramy współpracy i dokumenty potwierdzające ich realizację). Dokumentacja musi być prowadzona od rozpoczęcia prowadzenia zadań z WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na portalu społecznościowym na grupie prywatnej wieczorem kilku uczniów napisało o zdarzeniu dotyczącym nauczycielki używając słów „poroniła i ok bo pewnie urodziłaby kolejne dziecko z Downem”. Nauczycielka rzeczywiście poroniła, a jej poprzednie dziecko ma z niepełnosprawnością. Dzieci nie pisały nic więcej, a informację miały od ucznia będącego bliską rodziną nauczycielki. W szkole odbyło się spotkanie rodziców i dzieci, które był na tej grupie z wychowawcą, pedagogiem i dyrektorem. Dzieci i rodzice przeprosili nauczycielkę, ona przyjęła przeprosiny, podała rękę, ale później za kilka tygodni wniosła sprawę do sądu rodzinnego. Czy taki czyn powinnam, jako dyrektor, zgłosić na policję, skoro była to jednorazowa sytuacja, wyjaśniona w szkole zgodnie z obowiązującymi u nas procedurami? Czy nauczycielka miała prawo wymusić na wychowawczyni pokazanie prywatnych rozmów? Czy nie jest to złamanie prywatności grupy? Nie powinny tak pisać, ale nie popełniły według mnie żadnego czynu karalnego, a za ten incydent przeprosiły i okazały skruchę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyliczyć wymiar etatu nauczyciela prowadzącego zajęcia,które nie odbywają się przez cały rok ? Np.nauczyciel ma 12 godzin rozliczanych wg pensum 18 godz.okres nauki nie jest skrócony tzn. 38 tyg. ,6 godzin w klasach, które mają 4 tygodnie praktyki i 6 godzin w klasach, które zdają maturę cyli okres nauki skrócony o 8 tygodni.Ile stanowią nadgodziny tego nauczyciela, a ile jego uśrednione pensum?
- Czy organ prowadzący szkołę (dokładnie gmina) może odmówić wypłacenia odpraw nauczycielom zwalnianym z powodu likwidacji szkół? Jeśli tak, to w jakim przypadku i na jakiej podstawie prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy inwentaryzację zbiorów bibliotecznych w szkole można przeprowadzić metodą skontrum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła jest zobowiązana płacić pełną pensję prezesowi oddziału związków zawodowych, mimo że jest oddelegowany i wykonuje swoje obowiązki na pół etatu w szkole? Czy ten nauczyciel może domagać się godzin ponadwymiarowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe