Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do przedszkola niepublicznego uczęszcza chłopiec z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (autyzm wczesnodziecięcy). W orzeczeniu jest zapis, że "wskazane są zajęcia rewalidacyjne indywidualne". Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę (studia podyplomowe) może prowadzić takie zajęcia? Jaki jest wymagany wymiar zajęć dla dziecka w wieku 3 lat? Jak należy udokumentować takie zajęcia? - czy mogą to być wpisy w grupowym dzienniku zajęć?
Ad) 1. Tak. Nauczyciel posiadający kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki ma uprawnienia do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z w/w dzieckiem.
Ad) 2. Nie ma przepisów regulujących szczegółowo liczbę godzin zajęć rewalidacji w przedszkolu dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego W związku z tym to organa, do których należy prowadzenie przedszkoli zazwyczaj ustalają zasady organizacji roku szkolnego i w nich precyzują, ile godzin może przeznaczyć dyrektor na takie zajęcia Planując wymiar godzin zajęć można wziąć pod uwagę, iż godnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w tym między innymi zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić z dziećmi w wieku 5-6 lat - około 30 minut. Można więc przyznać np. 60 minut tygodniowo z rozbiciem na dwa zajęcia po 30 min. Wobec dzieci trzyletnich proponuje się aby zajęcie nie trwało dłużej niż 15 min. – co oznacza, że można przyznać 60 minut tygodniowo z rozbiciem na cztery zajęcia.
Ad) 3. Zajęcia rewalidacyjne są zajęciami dodatkowymi, czyli prowadzonymi poza czasem wymaganym/przewidzianym do realizacji podstawy wychowania przedszkolnego. Należy je więc dokumentować w DZIENNIKU ZAJĘĆ INNYCH.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest wymagana dodatkowa dokumentacja zajęć dla dziecka ze stwierdzonym niedosłuchem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić takie zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Jaki wpis powinien być na świadectwie przy przedmiotach (np. historia) nauczanych dwujęzycznie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje przepis prawa zobowiązujący dyrektora technikum do takiego ułożenia ramówki, aby w czwartej klasie zajęcia z przedmiotów zawodowych kończyły się przed egzaminami potwierdzającymi kwalifikacje w zawodzie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym planujemy odnowienie placu zabaw w przedszkolu (wymiana trawy, ogrodzenia itp.). Szacowany koszt ok. 11 tyś. złotych. Czy powyższy wydatek możemy sfinansować z dotacji z UM? Czy zakup tablicy interaktywnej również można pokryć z dotacji oświatowej? Proszę o sprecyzowanie: co jest inwestycją i nie może być sfinansowane z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam problem z arkuszem ocen. 20 maja tego roku z listy uczniów skreślona została dziewczynka, uczennica klasy III gimnazjum oczywiście decyzją rady pedagogicznej. W związku z tym, że do naszej szkoły trafiła w drugim semestrze klasy II to egzamin klasyfikacyjny z WDŻ miała dopiero 10 maja tego roku. Po skreśleniu odesłany został odpis arkusza ocen gdzie dokonywaliśmy klasyfikacji końcoworocznej w klasie II i śródrocznej w klasie III. Dyrektor szkoły chce abym na arkuszu wpisała ten egzamin klasyfikacyjny, natomiast ja nie widzę takiej możliwości. Wydałam zaświadczenie o przeprowadzonym egzaminie i ocenie jaką uczennica otrzymała. Co jeszcze mogę zrobić , aby tamta szkoła chciała sklasyfikować dziecko z WDŻ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe