Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona minimalna tygodniowa liczba godzin zajęć terapeutycznych, jaką należy realizować? Czy można ją modyfikować w zależności od wieku (pytanie dotyczy dzieci w wieku 3–4 lat) i możliwości psychofizycznych dziecka?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309) nie określają liczby godzin poszczególnych zajęć terapeutycznych. Ich rodzaj i wymiar godzinowy jest ustalany indywidualnie dla każdego ucznia, mając na względzie indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne konkretnego niepełnosprawnego ucznia, które dyrektor ustala na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej, wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania danego ucznia oraz treści opracowanego dla niego indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; wiek ucznia nie ma więc decydującego znaczenia - § 5 pkt 1, § 6 ust. 1, 2 i 4 oraz § 7 ust. 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie odnośnie zapisów rodziców opiekunów prawnych w arkuszach ocen i dzienniku. W arkuszu ocen jest zapis: Imiona i nazwiska rodziców i adresy ich zamieszkania. Co w momencie gdy:
1) Jedno z rodziców nie żyje. Wpisujemy imię i nazwisko drugiego rodzica – nie żyje?
2) Matka jest pozbawiona praw rodzicielskich. Wpisujemy wtedy dane tylko ojca?
3) Opiekunem prawnym dziecka jest babcia, rodzice są pozbawieni praw rodzicielskich. Wpisujemy dane babci?
4) Czy możemy prosić rodzica o potwierdzenie dokumentem, pozbawienia drugiego rodzica praw rodzicielskich? Czy ksero ma być przechowywane w teczce ucznia?
5) Arkusze szkolne powinny być drukowane jedno, czy dwustronnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi można przyznać dodatek specjalny za zadanie administracyjne (BHP, rozliczanie podręczników), czy w regulaminie wynagradzania nauczycieli możemy taki dodatek ująć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny wyglądać zajęcia z rytmiki w przedszkolu niepublicznym. Jaki obowiązuje czas trwania, czy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić w swojej grupie zajęcia z rytmiki bez dodatkowych uprawnień? czy do tego typu zajęć powinien zostać zatrudniony specjalista?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry
Proszę o pomoc w zakresie poniższych pytań:
1. Czy w arkuszu ocen w miejscu "nazwa szkoły" wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku” czy wystarczy wspiąć nazwę szkoły i adres cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3, al. Jana Kilińskiego 4, 09-402 Płock” czy powinna być wpisana sama nazwa szkoły cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3”
2. Czy na Świadectwie promocyjnym/końcowym wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku”. Dodam, że szkoła nie ma nadanego imienia.
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej uczęszczają dzieci 5-cio i 6-cio letnie, które zjadają jeden gorący posiłek dziennie. Po ostatniej wizycie SANEPIDU otrzymałam zalecenie, aby te dzieci otrzymywały również drugi posiłek w postaci śniadania. Pani kontrolująca nie potrafiła mi podać precyzyjnej podstawy prawnej regulującej to zalecenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe