Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektorowi Zespołu Szkół kończy się kadencja w sierpniu 2017 r. W skład zespołu wchodzi szkoła podstawowa z oddziałem przedszkolnym i gimnazjum, które z mocy prawa zostanie włączone do szkoły podstawowej. Czy organ prowadzący może powierzyć obecnemu dyrektorowi dalej tę funkcję bez przeprowadzenia konkursu i na jaki okres?
Ponieważ z dniem 1 września 2017 r. zespół szkół składający się z gimnazjum i szkoły podstawowej (z oddziałami przedszkolnymi) przekształci się w ośmioletnią szkołę podstawową (z oddziałami przedszkolnymi), stanowisko dyrektora tej szkoły może zajmować dyrektor dotychczasowego zespołu, któremu organ prowadzący może przedłużyć powierzenie stanowiska bez obowiązku przeprowadzenia konkursu na okres nie dłuższy niż do dnia 31 sierpnia 2019 r. na podstawie art. 250 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać zapis w arkuszu ocen ucznia, jeżeli od 01.01.2012 roku staliśmy się Zespołem Szkolno-Przedszkolnym?
Czy na wszystkich arkuszach obok pieczęci podłużnej szkoły trzeba teraz postawić pieczęć podłużną Zespołu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy zapis „ Dostosowanie warunków i formy sprawdzianu przeprowadzanego na zakończenie szkoły podstawowej” jest w przypadku dostosowań maturalnych jakkolwiek istotny? Czy to oznacza, że na tej podstawie dostosowanie dotyczy tylko i wyłącznie egzaminu szkoły podstawowej czy również innych egzaminów zewnętrznych, w tym maturalnego?
2. Dlaczego i na jakiej podstawie wśród niektórych opinii widnieje zapis o dostosowaniach tylko dla SP, a w innych jest zarówno wpis o egzaminie maturalnym, egzaminie zawodowym, egzaminach zewnętrznych. Skąd istnieje taka rozbieżność? Porównujemy opinię dwóch uczniów, którzy mają zdiagnozowane specyficzne trudności w uczeniu się, identyczne wskazania dla szkoły, rodziców, rozwój intelektualny na podobnym poziomie, opinia wydana jest w V klasie SP, a jeden uczeń otrzymuje dostosowanie tylko na egzamin w szkole podstawowej, inny na każdym egzaminie. Zastanawiamy się jak ten zapis traktować.
3. Czy szkoła może wydłużyć czas uczniom, posiadającym opinię o dysleksji, jeśli w komunikacie CKE nie ma inf. o wydłużeniu czasu dla osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się? I na jakiej podstawie?
4. Czy dostosowania maturalne, zgodne z CKE – „zaznaczenie D” na arkuszu maturalnym odbywa się na podstawie zapisu „ Dostosowanie warunków i formy sprawdzianu przeprowadzanego na zakończenie szkoły podstawowej i innych egzaminów zewnętrznych zgodnie z wytycznymi CKE”, czy rozpoznania w diagnozie?
5. Czy w przypadku, kiedy nie ma zapisu „Dostosowanie warunków i formy sprawdzianu przeprowadzanego na zakończenie szkoły podstawowej i innych egzaminów zewnętrznych zgodnie z wytycznymi CKE lub zapis dotyczy tylko SP, a w opinii znajduje się opis zaburzonej grafii pisma, zaburzeń percepcyjno-motorycznych to czy możemy przydzielić uczniowi, np. komputer i potraktować ucznia, jako ucznia z zaburzoną grafią.
6. Czy powyższe informacje są gdzieś uregulowane w Ustawie?
W przypadku naszej szkoły, duża część uczniów, posiada opinię uzyskaną w szkole podstawowej, więc przy zapisie dotyczącym egzaminu tylko dla SP, musielibyśmy kierować wszystkich uczniów na powtórzenie badań, gdzie zapis „Dostosowanie warunków i formy sprawdzianu przeprowadzanego na zakończenie SP i innych egzaminów zewnętrznych”, dopiero uprawniałby ucznia do otrzymania dostosowania na maturze.
Proszę o pomoc i rozwianie powyższych wątpliwości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest wymóg prawny, iż szkoła powinna mieć koncepcję pracy, jeśli tak, to z czego to wynika?
Jak powinien wyglądać ten dokument (tzn. co zawierać)i w jakich ramach czasowych. Jak powinien być przyjęty: zarządzeniem dyrektora, uchwałą RP (i Rady Rodziców), czy też w jakiś inny sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna uchwały w sprawie wyników rocznej klasyfikacji uczniów w roku szkolnym 2021/ 2022 oraz w sprawie: końcowej klasyfikacji uczniów klasy VIII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Osoba fizyczna jest organem prowadzącym przedszkole niepubliczne. Od lipca 2020 r. nastąpi zmiana organu prowadzącego na spółkę z o.o. Nazwa placówki, właściciel, miejsce i dyrektor pozostaną bez zmian.
Czy wymagane jest zakończenie działalności obecnej placówki?
Jakie dokumenty należy przedstawić do Urzędu miasta, aby nadal otrzymywać dotację na dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe