Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jest wymóg prawny, iż szkoła powinna mieć koncepcję pracy, jeśli tak, to z czego to wynika? Jak powinien wyglądać ten dokument (tzn. co zawierać)i w jakich ramach czasowych. Jak powinien być przyjęty: zarządzeniem dyrektora, uchwałą RP (i Rady Rodziców), czy też w jakiś inny sposób?
Koncepcja pracy to dokument, który każda szkoła/placówka oświatowa powinna posiadać w myśl Rozporządzenia z 7.10.09 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego - załącznik obszar 2.1. Wzory tych dokumentów znajdują się na stronie Portalu - polecamy.
2. PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE LUB PLACÓWCE.
Procesy zachodzące w szkole lub placówce służą realizacji przyjętej w szkole lub placówce koncepcji pracy. W szkole lub placówce dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
2.1. Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy.
Szkoła lub placówka działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy.
Oznacza to, iż zadaniem rady pedagogicznej jest przyjęcie jej do realizacji (wymaganie D).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wygląda kwestia oceny ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Wiem, że ocena jest opisowa - ale czy dotyczy to także zachowania i religii? Jak wpisujemy takiego ucznia w zestawieniach (tabelki w dzienniku, np. zachowanie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Arkusz organizacji szkoły i przedszkola na rok 2017/2018 opracowuje dyrektor szkoły i przedszkola, uwzględniając przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych planów nauczania dla poszczególnych typów szkół, po zasięgnięciu opinii zakładowych organizacji związkowych (parg. 17 ust 4 projektu z 20.01.2017 w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli). Czy muszę zasięgać opinii związków zawodowych, jeśli żaden z nauczycieli, którego projekt dotyczy, nie jest członkiem związku zawodowego, ani nie złożył pisma o objęciu go ochroną związkową? Jeśli tak, do kogo mam skierować arkusz do zaopiniowania? Do którego związku? Do jakiej jednostki w strukturze organizacyjnej związku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne musi zgłosić zbiór danych do GIODO? Jeżeli tak to w jaki sposób trzeba to zrobić? Jakie obowiązki, co powinien zrobić dyrektor, jeżeli chodzi o przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych? Jakie dokumenty powinne być w tym zakresie sporządzone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w sytuacji, kiedy nauczyciel stażysta nie przedłoży planu rozwoju zawodowego?
- W rozporządzeniu Men z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie organizowania kształcenia niepełnosprawnych i niedostosowanych, w par. 2 ust. 1 i 2 mowa jest o organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Jaka jest różnica pomiędzy nauczaniem uczniów niepełnosprawnych w integracji z uczniami pełnosprawnymi i w szkole najbliżej miejsca zamieszkania a kształceniem uczniów zagrożonych niedostosowaniem w integracji ze środowiskiem rówieśniczym?
Skąd taki rozdział i co oznacza w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe