Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (Zespół Downa). Uczęszcza do kl. III szkoły masowej. Rodzice chcą, aby powtarzało klasę III. Jakie są do tego podstawy prawne? Dziękuję
Postępy ucznia ocenia każdy nauczyciel prowadzący zajęcia z dzieckiem. Rodzice nie mają takich kompetencji.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Rozporządzenie określa warunki i sposób oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianówi egzaminów w publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych dla dzieci i młodzieży, w tym szkołach specjalnych, oraz w szkołach dla dorosłych.
2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.(…)
§ 12. 1. Śródroczne i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania - wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przyjąłem do szkoły ucznia klasy piątej w trakcie roku szkolnego. Uczeń klasę pierwszą i drugą realizował w szkole A. Natomiast klasę trzecią i czwartą w szkole B (zmiana miejsca zamieszkania). Przyjmując ucznia do mojej szkoły otrzymałem odpis arkusza ocen ze szkoły B (zawiera przebieg nauczania z klasy 3 i 4). Czy szkoła B powinna również przekazać odpis lub kopię arkusza ocen ze szkoły A. Czy ma taki obowiązek? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Skąd wynika, że Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe będą dopiero od 2019 r. odbywały się według nowej podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Specjalnego ma obowiązek zwrócić rodzicowi dziecka oryginał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,orzeczenia o niepełnosprawności, opinii wydanej przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, którą rodzic przedłożył kilka lat wcześniej, umieszczając dziecko w NPS?
Jak powinna wyglądać prawidłowa procedura zwrotu oryginału orzeczenia/opinii - czym i jak go zastąpić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać decyzja o zwolnieniu ucznia z wychowania fizycznego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Art. 22a sys. oświaty – „Dopuszczenie do użytku programu wychowania lub nauczania” – ust. 8 mówi o tym, że „nie stosuje się ust. 1–7 do indywidualnych programów opracowywanych dla uczniów, o których mowa w art. 1 zadania systemu oświaty pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe”. Czy sformułowanie „do indywidualnych programów” odnosi się indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych? Jeśli tak, to czy dla wychowanków ORW nie trzeba pisać programów wychowania i nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe