Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w klasie 3 SP posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na chorobę, miało przyznane w tym roku szkolnym 2016/2017 nauczanie indywidualne. Jednak nie było w stanie opanować wiedzy i umiejętności określonych w podstawie programowej. Rodzice podjęli decyzję o odroczeniu dziecka (po raz pierwszy), jakie dokumenty (poza wnioskiem rodziców, opinią nauczyciela i decyzję dyrektora szkoły) powinny znaleźć się w dokumentacji szkolnej?
Z treści pytania wynika, że chodzi o wydłużenie cyklu edukacji a nie o odroczenie – albowiem, odroczenie dotyczy odroczenia od obowiązku szkolnego i dotyczy dzieci niepełnosprawnych między 7 a 9 rokiem życia. Niestety, ale w przypadku wspomnianego ucznia klasy III jest już za późno na podjęcie takiej decyzji, albowiem aktualnie obowiązujące przepisy rozporządzenia o ramowych planach nauczania wyraźnie określają, że decyzję o przedłużeniu cyklu podejmuje się nie później niż do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie trzeciej lub w klasie szóstej. W tym wypadku pozostaje tylko podjęcie decyzji o nie promowaniu ucznia do klasy IV.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W swojej szkole (Centrum Kształcenia Ustawicznego przy Zakładzie Karnym w Płocku) chcę wprowadzić nowy kierunek kształcenia – asystent osoby niepełnosprawnej, kwalifikacja Z.8. Chciałbym poprosić o interpretację prawną pewnego zagadnienia. Otóż według podstawy programowej kształcenia w tym zawodzie szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiocie zapewniającym rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (320 godzin). Z kolei niedawno wprowadzone Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 listopada 2016 r. w sprawie sposobu i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych i aresztach śledczych stanowi w paragrafie 24.1, pkt. 2, iż osadzeni realizują praktyczną naukę zawodu zgodnie z programem nauczania dla zawodu, która może być organizowana na zajęciach praktycznych prowadzonych w pracowniach i warsztatach szkolnych. Z uwagi na to, że chciałbym, aby część słuchaczy była osobami z kategorią penitencjarną R1 (to znaczy skazani odbywający karę pozbawienia wolności w systemie zamkniętym, czyli tacy, którzy nie mogą opuszczać murów zakładu karnego, w związku z czym w ich przypadku odbywanie praktyk poza ZK nie wchodzi w rachubę) nie mam pewności czy moja interpretacja ww. zapisu z RMS jest dla mnie korzystna czy nie. Bardzo proszę o informację, czy w zaistniałych okolicznościach słuchacze kursu Z.8 mogą odbywać praktyki zawodowe na terenie CKU w Zakładzie Karnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy zmianach organizacyjnych w szkole (od 1.09.2012 r.) nauczyciel przebywający aktualnie na urlopie dla poratowania zdrowia (do lutego 2013 r.) może mieć zmienione w trakcie urlopu warunki pracy i płacy w związku ze zmniejszeniem liczby godzin w r. szk. 2012/13 (czy powiadamiamy go o tym w maju 2012 r. ?). A jak będzie z jego płacą od 1.09.2012 ? Czy pozostaje taka jak aktualnie? Czy zmniejsza się z rozpoczęciem roku szkolnego, czy też dopiero kiedy wróci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi czas pracy dyrektora szkoły? Czy zasadne jest pismo burmistrza, w którym przypomina, ze "czas pracy dyrektora wynosi 40 godzin tygodniowo, czyli 8 godzin dziennie". Nadmieniam, że w szkole nie dostatecznych warunków pracy bo nie ma łącza internetowego i część pracy musi wykonać w domu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przewodniczący zespołu interdyscyplinarnego może polecić ustnie pedagogowi szkoły dostarczenie do GOPS informacji na temat sytuacji rodzinnej, wychowawczej danego dziecka? Jak powinna być droga urzędowa takiej informacji? Czy nie powinno być wystosowane pismo do dyrektora danej szkoły o udzielenie takiej informacji? Jak to się ma do ochrony danych osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 01.09.2018 r. zawarto z psychologiem umowę o pracę na rok na 10.5/22 etatu bez stopnia awansu zawodowego. Psycholog miał 4 letni staż na uczelni wyższej, dlatego powinien być zatrudniony jako nauczyciel kontraktowy. Planujemy przedłużyć zatrudnienie. Jak uregulować to dokumentami? Czy wystawić akt nadania kontraktowego z mocy prawa? Jak wystawić umowę o pracę? Jak wyrównać wynagrodzenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe