Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym nie realizuje nauki języka obcego nowożytnego w szkole podstawowej. Proszę o podstawę prawną. Dziękuję.
Każda szkoła, w której obowiązek szkolny lub obowiązek nauki spełniają uczniowie z niepełnosprawnościami, jest zobowiązana do tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi uczniów i zapewnienia możliwości kształcenia, wychowania i pedagogicznej opieki jak najbliżej miejsca zamieszkania.
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/0E46D53D
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 20123 w sprawie nauki języka obcego w przypadku dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
Podstawa prawna:
Załącznik nr 3 oraz załącznik nr 7 do ww. rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moja szkoła jest w takiej sytuacji, że organem prowadzącym jest Zgromadzenie Sióstr Salezjanek, ale jest to szkoła publiczna. Czy można podjąć jakieś kroki, które umożliwią wybór przez nas podręcznika, a nie korzystanie z narzuconego przez ministerstwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od roku szkolnego 2011/12,w gimnazjum funkcjonuje klasa sportowa. Klasa I liczyła 20 uczniów, w II ,we wrześniu, z oddziału przeniosło się do innych szkół 2 uczniów. Czy klasa może funkcjonować nadal w zmniejszonym składzie? Jakie czynności w związku z powyższym powinien podjąć dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel realizuje etat w klasach specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej. Zgłosił mi, że nie jest w stanie realizować zadań w formie nauczania zdalnego z powodu trudności z dostarczeniem materiałów i chce przejść w stan gotowości do pracy. Nie mam mu do zaproponowania innych zadań. Jak mam ustosunkować się do prośby i jakie należy wypełnić dokumenty, ja jako pracodawca i jakie pracownik.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przed wprowadzeniem w szkole dziennika elektronicznego zorganizowano dwa szkolenia. Jeden z nauczycieli przebywał w tym czasie na urlopie wypoczynkowym, uzupełniającym. Nie skorzystał z żadnego szkolenie i twierdzi, że nie jest w stanie prowadzić dziennika, bo nie był na szkoleniu. Jak powinnam postąpić w powyższej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z opinią o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia powinien mieć opracowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe