Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry w klasach programowo najwyższych podejmujemy jedną uchwałę na koniec klasy 4 o promocji i klasyfikowaniu ? Czy podejmujemy 2 uchwały jedną o wynikach klasyfikacji z klasy 4 a drugą o ukończeniu szkoły przez ucznia ? Czytam i są w różnych źródłach różne interpretacje.
W klasie programowo najwyższej nie podejmuje się uchwały o promocji, ponieważ uczniowie nie przechodzą do wyższej klasy - art. 44o ust. 4 ustawy z 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230). Prawodawca nie precyzuje szczegółowo formułowania uchwały rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji końcowej oraz ustalenia zakończenia nauki w szkole przez poszczególnych uczniów; w tym zakresie w szczególności żadnych wytycznych nie zawiera art. 70 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900), ani przepisy rozdziału 3a UoSO "Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych". Należy także zweryfikować, czy jakieś ewentualne wytyczne w tym zakresie zawiera regulamin rady pedagogicznej (art. 73 ust. 2 UoSO). W razie braku takich postanowień regulaminu należałoby przyjąć, że rada pedagogiczna powinna podjąć dwie uchwały - o zatwierdzeniu klasyfikacji rocznej uczniów klas programowo najwyższych szkoły i sporządzić ich wykaz oraz że szkołę ukończyli uczniowie wymienieni w osobnym wykazie. Mogą to być zarówno dwa osobne dokumenty dla każdej z tych uchwał albo dwie uchwały ujęte w jednym dokumencie zatytułowanym "uchwała" - gdy uchwały są podejmowane tego samego dnia - z tym, że wówczas poszczególne ww. uchwały powinny zostać zawarte w odrębnych jednostkach redakcyjnych, zaś w przypadku szkoły liczącej wielu uczniów wykazy uczniów można zawrzeć w odrębnych załącznikach do dokumentu, do których odsyłają te jednostki redakcyjne, aby jasno z tego jednego dokumentu wynikało, że zawiera dwa rozstrzygnięcia rady pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W roku szkolnym 2016/17 obowiązują wzory świadectw w SP zgodnie z rozporządzeniem MEN z 31 maja 2017 r. natomiast obowiązujące wzory arkuszy ocen w klasach I-VI są zawarte w kilku rozporządzeniach. Bardzo proszę o podanie rozporządzenia MEN dla poszczególnych klas.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację jakich uczniów mam wpisywać do księgi ewidencji wiem, że podstawą wpisu do księgi ewidencji jest miejsce zamieszkania ucznia, uwzględniając zasady ustalania miejsca zamieszkania dziecka wynikające z art. 25-28 Kodeksu cywilnego. Ustalając miejsce zamieszkania dziecka nie mogę opierać się wyłącznie na miejscu zameldowania. Nie mogę wykluczyć rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym, a jego urzędowym potwierdzeniem.
1. Czy wobec tego nadal do księgi ewidencji powinnam wpisywać uczniów z listy, którą otrzymuję z gminy o zamieszkaniu, a do księgi uczniów wszystkich uczniów z obwodu i spoza obwodu, którzy uczęszczają do mojej szkoły?
2. Czy jeśli nie mam na liście z gminy ucznia, który nie ma u nas zamieszkania a uczęszcza do naszej szkoły to powinnam zażądać informacji od rodzica gdzie powinnam wysyłać informację o realizacji obowiązku szkolnego? czy to dziecko z automatu po zamieszkaniu w naszym obwodzie powinnam wpisać do księgi ewidencji?
3. Co w sytuacji kiedy rodzic zabiera dziecko np. ze względu na przeprowadzenie się do innego miasta a nie skreśla adresu zamieszkania w gminie na naszym terenie?
4. Co w sytuacji kiedy rodzic zabiera dziecko ze szkoły ze względu na zmianę zamieszkania do innego miasta i to dziecko nie trafia do szkoły, którą wskazał rodzic ze względu na przeprowadzkę ani też nie otrzymujemy informacji gdzie się przeprowadzili ? jak w takiej sytuacji szukać ucznia, czy powinna być poinformowana Policja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła, której jestem dyrektorem ma być od 1 września 2019 r. zlikwidowana. Jakie obowiązki ma dyrektor w czasie likwidacji placówki i jakich terminów musi dotrzymać?
Jakie są podstawy prawne? Czy rada pedagogiczna podejmuje uchwały w tej powyższej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak realizować zajęcia teoretyczno-praktyczne w ramach przedmiotu przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych z uczniami, którzy w chwili ukończenia branżowej szkoły I stopnia nie mają 18 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Proszę o wzór sprawozdania za I semestr 2010/2011. 2.Czy ocena opisowa za I semestr powinna być umieszczona w dzienniku?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe