Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, z jakich godzin należy realizować zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów dyslektycznych? Mam jednego nauczyciela z kwalifikacjami do prowadzenia tych zajęć. W ramach godz. "karcianych" prowadzi 2 godz w tygodniu, obejmują one 10 uczniów. Z opinii PPP wynika, że powinniśmy zapewnić te zajęcia grupie 30 uczniów. Czyli powinniśmy utworzyć jeszcze 4 grupy. Na jakiej podstawie przydzielić je nauczycielowi? Czy powinny być to godziny dodatkowo płatne, czy mogą wejść w etat nauczyciela, czy takie godziny może przydzielić organ prowadzący na podst. rozporządzenia o pomocy psych.-ped.?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 10. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba uczestników zajęć wynosi do 5.
§ 21. 1. Dyrektor przedszkola, szkoły i placówki, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, na podstawie zaleceń zespołu, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 2, ustala dla ucznia formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane. Wymiar godzin zajęć, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2-5 i ust. 2 pkt 1, ustala się z uwzględnieniem godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela.
Należy zatem przydzielić uczniom taką liczbę godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, aby zmieścić się w ilości godzin "karcianych" nauczyciela (nie wchodzą w etat). Przy tak dużej liczbie uczniów wymagających pomocy, musieliby mieć zajęcia raz na trzy tygodnie. Wyjścia są dwa: inni nauczyciele podniosą swoje kwalifikacje na odpowiednich kursach czy studiach podyplomowych (ewentualne zatrudnienie kogoś z kwalifikacjami, jeżeli jest taka możliwość) albo wnioskowanie do organu prowadzącego o dodatkowe godziny na pomoc psychologiczno-pedagogiczną. W przypadku braku dodatkowych środków pozostają tylko godziny "karciane".
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica klasy III gimnazjum w klasie III była zwolniona z wychowania fizycznego. Na zajęcia uczęszczała w klasie I i II gimnazjum. Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum z wychowania fizycznego wpisujemy "zwolniona", czy ocenę z klasy II gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Jestem dyrektorem szkoły wiejskiej. W związku z ciągłym kryzysem gmina zamierza wprowadzić od nowego roku szkolnego pewne zmiany oszczędnościowe. Mam pytanie, czy są jakieś normy określające maksymalne obciążenie pracownika obsługi, np. ile metrów może posprzątać sprzątaczka, ile obiadów jest w stanie ugotować kucharka itp.? Dziękuję za pomoc, gdyż zalecenia organu prowadzącego są według mnie mało realne do osiągnięcia w pracy. Być może młodzi pracownicy przez 1-2 lata są w stanie wytrzymać takie tempo pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od nowego roku szkolnego do klasy pierwszej szkoły ogólnodostępnej (liceum) ma być przyjęta uczennica posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym.Jaką podstawę programową powinna realizować? Czy nie powinna być w szkole specjalnej i zajęcia powinny być prowadzone przez specjalistów? Proszę o szybką odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób prostować oczywiste pomyłki w dokumentach przebiegu nauczania? Czy należy to robić czerwonym kolorem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór wniosku nauczyciela dyplomowanego o dokonanie oceny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe