Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin nauczyciela wspomagającego przydzielamy na jednego ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu? Czy Ci uczniowie którzy mają autyzm i uczą się indywidualnie (nauczanie indywidualne) poza szkołą muszą mieć przydzielonego nauczyciela wspomagającego (ile godzin)?
Żaden obowiązujący przepis, w tym ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309 ze zm.) nie określają liczby godzin nauczyciela wspomagającego przydzielanej na jednego ucznia z autyzmem. Konieczna jest w tej sprawie analiza indywidualnej sytuacji (potrzeb) konkretnego ucznia z autyzmem, na podstawie zaleceń poradni psychologiczno - pedagogicznej, zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, według ustaleń wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania poszczególnych uczniów i treści indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego, zgodnie z § 5 pkt 1, § 6 ust. 1, 4 i 10 oraz § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia. Przykładowo należy zwrócić uwagę, czy dany uczeń powinien korzystać z pomocy takiego nauczyciela na wszystkich czy tylko wybranych zajęciach. Dotyczy to również ucznia objętego indywidualnym nauczaniem, który nie jest wyłączony z prawa korzystania z pomocy nauczyciela wspomagającego, jeśli takie jest zalecenie poradni lub wynik wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole ponadpodstawowej mogę zatrudnić cudzoziemca na stanowisku nauczyciela native spikera pochodzącego z UE. Studia ukończył w kraju UE, w którym pracował jako nauczyciel. Obecnie mieszka w Polsce.
Czy takiego nauczyciela mogę zatrudnić z KN ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Problem tkwi w ogromnym rachunku telefonicznym. Otóż wychowawcy pełniący dyżur w młodzieżowym ośrodku socjoterapii udostępnili wychowankowi służbowy telefon komórkowy, aby zadzwonił do rodziców. Po niedługim czasie okazało się, że ten telefon został zablokowany przez operatora. Wyjaśniając sprawę otrzymałam informację, iż telefon został zablokowany, gdyż z tego numeru ściągane zostały kody sms do gier internetowych na kwotę powyżej tysiąca zł. W związku z tym czy jako dyrektor mogę pociągnąć do odpowiedzialności finansowej wychowawców którzy pełnili tego dnia dyżur i obciążyć ich kosztami tego rachunku, np. poprzez potrącenie z wynagrodzenia. Opiekun prawny dziecka twierdzi, iż nie zapłaci kosztów smsów, gdyż syn był pod opieką wychowawców i to oni są za to odpowiedzialni. Bardzo proszę o odpowiedź z podaniem podstawy prawnej.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie w sprawie: Nauczyciel zatrudniony od 2012 roku w szkole, rozpoczął w roku 2016 staż na nauczyciela mianowanego (w maju kończy realizację pełnego stażu). W październiku 2018 roku otrzymał tytuł naukowy doktora oraz posiada pięcioletni okres pracy w szkole wyższej. Nauczyciel zwrócił się do organu prowadzącego o nadanie kolejnego stopnia awansu. Czy na podstawie art. 124 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych istnieje możliwość nadania kolejnego stopnia awansu.
- Czy mogę powierzyć obowiązki IODO pracownikowi szkoły (sekretarzowi lub kierownikowi gospodarczemu)? Obecnie prowadzi nas firma zewnętrzna, ale od nowego roku jesteśmy zmuszeni szukać innego rozwiązania. Czy obecne przepisy pozwalają zatrudnić jako IODO pracownika szkoły, który ma dostęp do różnych danych w tym danych wrażliwych zarówno nauczycieli, jak i uczniów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na 8/18 przysługuje urlop szkoleniowy i na podstawie jakiej ustawy można go udzielić? Dodam, że nauczyciel nie studiuje, ale bierze udział w zagranicznym szkoleniu z projektu.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe