Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile, w myśl nowych przepisów, mają trwać zajęcia rewalidacyjne?
Na podstawie § 16 w zw. z § 6 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 zajęcia rewalidacyjne, organizowane w szkole lub przedszkolu jako zajęcia specjalistyczne, trwają po 45 minut (co odpowiada godzinie zajęć). Dopuszcza się prowadzenie zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. Z kolei zajęcia rewalidacyjne prowadzone dla ucznia niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 trwają po 60 minut, co określa § 9 ust. 1 i § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka powinna znajdować się podstawa prawna (aktualna) w regulaminie wycieczek szkolnych i innych form turystyki obowiązujących w szkole podstawowej (ośmioletniej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak dobrze wiemy gimnazjum ma być wygaszone. Co zrobić z uczennicą, która ma orzeczenie w stopniu głębokim i ma zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze do 25 roku życia, czyli zajęcia w gimnazjum skończyłaby w 2021r., a w tym czasie gimnazjum już nie będzie istniało gdyż wygaszone zostanie w 2019. Jak prawnie przeprowadzić to orzeczenie i decyzję organu prowadzącego, co zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak w obecnej sytuacji, kształcenia na odległość, dokumentować realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, jeśli nauczyciele nie przebywają w placówce, tylko w swoich domach, czy powinni otrzymać dzienniki i prowadzić w nich wpisy? Rodzice otrzymują od wychowawców poszczególnych grup propozycje aktywności do realizacji z dziećmi w domu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący ma prawo żądać od dyrektora kserokopii orzeczeń uczniów, którzy są w klasach integracyjnych? Jest to wymagane jako załącznik do projektu arkusza organizacyjnego, który został złożony przez dyrektora. Organ zaznaczył, że kserokopie orzeczeń mają być bez danych wrażliwych. Proszę o odpowiedź w tej sprawie gdyż uważam, że takie żądanie ze strony organu jest nieuprawnione. Pragnę dodać, że do arkusza organizacyjnego dołączyłam wykaz nazwisk z nr orzeczeń z zaznaczeniem na jaki okres zostały wydane.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic z Ukrainy zapisał dziecko do klasy 3 i napisał rezygnacje z uczęszczania uczennicy na religię. Czy szkoła musi zabezpieczyć uczennicy inne zajęcia? Co należny zapisać na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe