Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak dobrze wiemy gimnazjum ma być wygaszone. Co zrobić z uczennicą, która ma orzeczenie w stopniu głębokim i ma zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze do 25 roku życia, czyli zajęcia w gimnazjum skończyłaby w 2021r., a w tym czasie gimnazjum już nie będzie istniało gdyż wygaszone zostanie w 2019. Jak prawnie przeprowadzić to orzeczenie i decyzję organu prowadzącego, co zrobić w tej sytuacji?
Tę kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U z 7 maja 2013r. poz. 529), z którego jasno wynika, że:
- Dzieci i młodzież uczestnicząca w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych w ten sposób spełnia obowiązek szkolny i obowiązek nauki. - § 3.
- Uczniów tych nie obejmują poszczególne etapy edukacji, albowiem nie realizują oni żadnej podstawy programowej – tylko indywidualny program zajęć - § 8. oraz § 11.1.
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze można organizować w każdym przedszkolu i w każdej szkole położonej najbliżej miejsca zamieszkania ucznia - § 4. 1 To oznacza, że z chwilą wygaszenia gimnazjum, które obecnie organizuje dla tego dziecka w/w zajęcia, rolę tę może przejąć najbliższa szkoła podstawowa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przepisach dotyczących organizacji lekcji religii określony jest tygodniowy wymiar godzin dla danego oddziału szkoły i przedszkola? Jeżeli nie, to jaki organ ustala wymiar tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy kontroli "prawidłowości nadzorowania realizacji przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego". Jedną z czynności kontrolującego szkołę jest analiza decyzji dyrektora dotyczących realizacji przygotowania przedszkolnego. Proszę o informacje, o jakie decyzje chodzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z powodu małej liczebności klas organ prowadzący dał mi wytyczne, abym połączyła 3 klasy (4 roczniki). Łącznie grupa nie przekraczałaby 26 uczniów. Niestety w klasie V mam 2 uczniów z orzeczeniem (niepełnosprawność sprzężona i niepełnosprawność ruchowa), w klasie VII - 1 (niedostosowanie społeczne). Dostałam wytyczne od organu prowadzącego, aby połączyć klasy V, VI i VII. Opracowałam arkusz, w którym połączyłam dwa oddziały VI - VII, natomiast nie łączyłam kl. V z uwagi na uczniów którzy wymagają szczególnych dostosowań . Otrzymałam pozytywną opinię związków zawodowych. Wysłałam arkusz do organu prowadzącego i otrzymałam uwagi do ww. arkusza z uwzględnieniem łączeń tych 3 klas. Wiem, że to wpłynie na jakość nauczania i jest zagrożona realizacja podstawy programowej, poza tym nie będę w stanie zapewnić odpowiednich warunków uczniom ze specjalnymi potrzebami wynikającymi z orzeczenia. Co mogę w tej sprawie zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc.Czy mam obowiązek objąć funduszem socjalnym nauczyciela, który został zwolniony z art 20 lutym 2001 roku i do 01-2009 roku pracował w innych zakładach pracy (nie oświatowych). W 2009 roku osiągnął wiek 55 lat i otrzymał emeryturę nauczycielską na starych zasadach. W 2011 roku złożył podanie o objęcie go funduszem socjalnym, twierdząc, że jest moim emerytem. Było to dla mnie zaskoczeniem, gdyż nawet nie miałam wiedzy o tym, że ten były nauczyciel uzyskał emeryturę nauczycielską w 2009 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie czy art.130 ust 6 będzie miał zastosowanie w sytuacji : organ prowadzący przedszkole (gmina) ze względów lokalowych - wskazała grupie realizującej obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, miejsce realizacji tego obowiązku w szkole podstawowej. Jednak dzieci nadal podlegały pod Publiczne Przedszkole do którego wcześniej uczęszczały ( w szkole wynajęto tylko pomieszczenia)
Czy rodzice mogą zapisać dzieci z tej grupy, do tej szkoły pomimo,ze nie jest to szkoła obwodowa, bez postępowania rekrutacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe