Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak interpretować zapis Karty Nauczyciela Art. 35a. 1. Nauczycielom wymienionym w art. 1 ust. 1, którzy w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej prowadzą zajęcia bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej w sposób określony w art. 35 ust. 3. Realizujemy program Erasmus+ wchodzącego w zakres Programu Unii Europejskiej. Środki te pochodzą z budżetu Wspólnot Europejskich przy wdrażaniu programu Erasmus+ Komisja Europejska współpracuje z Agencją Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w Brukseli oraz Agencjami Narodowymi w poszczególnych krajach. W Polsce funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ pełni Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji z siedzibą w Warszawie. Czy środki z programu podlegają przepisom ww. paragrafu Karty Nauczyciela?
Powołany przepis określa wysokość wynagrodzenia (liczonego jak za godziny ponadwymiarowe), które jest wypłacane nauczycielom ze środków unijnych, zatrudnionym w danym zespole szkół w sytuacji, gdy w macierzystym zespole wykonują dodatkowe zadania w ramach unijnego projektu. Zespół z nauczycielem będącym jego pracownikiem nie zawiera dodatkowej umowy w związku z realizowaniem programu unijnego. Nauczyciel „z zewnątrz”, który w danym zespole nie jest zatrudniony na podstawie przepisów KN, otrzymuje wynagrodzenie w analogicznej wysokości, zaś podstawę realizowania przez niego zadań w ramach programu unijnego stanowi w takim przypadku umowa o pracę zawarta na podstawie przepisów kodeksu pracy (art. 7e ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm. w zw. z art. 35a KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W nowo powstającym przedszkolu planuję utworzyć grupę dzieci 2- letnich. Czy mogę to zrobić w ramach przedszkola? Czy konieczne jest utworzenie oddzielnego żłobka? Jak należy to zrobić od strony formalnej? Sale zajęć będą oddzielne, ale czy wszystkie dzieci mogą korzystać z tych samych pomieszczeń, np. jadalnia, korytarz, plac zabaw?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- proszę o podanie przykładowej prośby o zwiększenie etatu dla woźnej w przedszkolu
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy logopeda może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem niepełnosprawnym ruchowo, w tym z afazją? Jeśli nie, to jaki specjalista może prowadzić takie zajęcia? Proszę o poradę, co zrobić, jeśli nie ma takiego specjalisty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej zasadzie dyrektor dopuszcza programy tworzące Szkolny zestaw programów nauczania? Czy przedstawiony przez nauczyciela program - jeśli jego pochodzenie jest "internetowe" - powinien być zaopiniowany? Co z prawami autorskimi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 26 marca 2012 r. zadałem następujące pytanie:
"Czy tygodniowy wymiar godzin dla klasy określony w zał. nr 3 ust. 1 pkt 1 do rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oznacza maksymalny wymiar, czy może on zostać przekroczony?"
Chciałbym je doprecyzować. Nie chodziło mi o zwiększenie związane z decyzją organu prowadzącego. Chodzi o wymiar 29, 30 i 31 godzin odpowiednio w klasie I, II i III gimnazjum. Czy te godziny można przesunąć w takim sensie, że w planie nauczania klasy ustawimy np. godzinę chemii z klasy II w klasie I i wówczas będzie układ: 30, 29, 31?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe