Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak interpretować zapis z opinii PPP, która zaleca ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych"? Czy jest to dla dysortografika równoznaczne z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany?
Sformułowanie: ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych" zawiera wyraźnie wskazanie, iż dostosowanie warunków i form dotyczy wyłącznie przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, którymi są sprawdzian po klasie VI, egzaminy gimnazjalne i egzaminy maturalne. To Rada Pedagogiczna wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków i form, wybierając spośród możliwych sposobów dostosowania określonych przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, który corocznie podaje je w specjalnym komunikacie. Aktualnie obowiązuje Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 7 września 2015r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2015/2016 – Tabela 1 pozycja X. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej).
Zatem, w/w sformułowanie nie jest równoznaczne „z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany...”. Formy dostosowania wymagań edukacyjnych wobec uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja, dysortografia. dysgrafia, dyskalkulia) powinny być określone w Zasadach Szkolnego Oceniania, będących załącznikiem do statutu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielowi w oddziale przedszkolnym przysługuje 35 dni w skali roku. Czy dzielimy go proporcjonalnie, czyli od września do grudnia (12 dni) i od stycznia do sierpnia (23 dni), ponieważ ten nauczyciel przechodzi wraz z uczniami do klasy pierwszej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel musi odrobić godzinę "karcianą", która się nie odbyła z powodu wycieczki klasowej?
- Jesteśmy Centrum Kształcenia Praktycznego, w którym od 2013 r. działa Międzyszkolne Centrum Doradztwa Zawodowego wspierające realizację doradztwa we wszystkich typach szkół powiatu starachowickiego. Od 2018 r. placówka jest Powiatowym Punktem Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego w sieci powołanej przez Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty. W CKP doradztwo jest realizowane w ramach jednego etatu. Organem prowadzącym jednostki jest powiat starachowicki.
Nasze pytanie jest następujące:
Czy w związku z wprowadzeniem w ramowych planach nauczania doradztwa zawodowego w szkołach prowadzonych przez powiat starachowicki, możliwa jest realizacja zajęć doradczych w tych szkołach przez doradcę zatrudnionego w CKP i na jakiej podstawie: czy może być to porozumienie szkoła-CKP, czy organ prowadzący-szkoła-CKP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z jaka datą należy wpisać uczniów do dokumentacji szkolnej w tym roku szkolnym – 1 września 2023 r. czy 4 września 2023 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na zastępstwo za nauczycielkę zatrudnioną na czas nieokreślony a przebywającą na urlopie macierzyńskim, w okresie zatrudnienia na zastępstwo zaszła w ciążę. Nauczycielka przebywająca na urlopie macierzyńskim wraca do pracy 01.09.2019 roku. Zastępująca ją nauczycielka ma termin porodu w pierwszej połowie sierpnia 2019 roku. Czy urlop macierzyński szkoła udziela nauczycielce zatrudnionej na zastępstwo do czasu powrotu z urlopu macierzyńskiego nauczycielki zatrudnionej na czas nieokreślony tj. do 31.08.2019 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe