Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak interpretować zapis z opinii PPP, która zaleca ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych"? Czy jest to dla dysortografika równoznaczne z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany?
Sformułowanie: ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych" zawiera wyraźnie wskazanie, iż dostosowanie warunków i form dotyczy wyłącznie przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, którymi są sprawdzian po klasie VI, egzaminy gimnazjalne i egzaminy maturalne. To Rada Pedagogiczna wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków i form, wybierając spośród możliwych sposobów dostosowania określonych przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, który corocznie podaje je w specjalnym komunikacie. Aktualnie obowiązuje Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 7 września 2015r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2015/2016 – Tabela 1 pozycja X. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej).
Zatem, w/w sformułowanie nie jest równoznaczne „z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany...”. Formy dostosowania wymagań edukacyjnych wobec uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja, dysortografia. dysgrafia, dyskalkulia) powinny być określone w Zasadach Szkolnego Oceniania, będących załącznikiem do statutu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałabym się dowiedzieć jak prawnie powinna być przeprowadzona opisana poniżej sprawa: Mam uczennicę która miała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego o znacznym stopniu niepełnosprawności. Rada pedagogiczna zgodnie z ustawą do końca lutego podjęła uchwałę w sprawie wydłużenia cyklu o 1 rok (klasę 3 gimnazjum realizuje w ciągu 2 lat) w związku z tym są odpowiednie procedury, odpowiednio prowadzi się dokumentację ucznia. W kwietniu rodzic przyniósł mi orzeczenie o głębokim stopniu niepełnosprawności i napisał odpowiednie pismo o zorganizowanie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych i co teraz mam zrobić, jak prawnie przeprowadzić dokumentację? Do kiedy ma realizować te zajęcia skoro urodziła się 7 września 1996 (wiem że do ukończenia 25 roku życia, czy ostatni rok szkolny 2021/2022 się wlicza gdyż 7 września 2021 kończy 25 lat)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc.Czy mam obowiązek objąć funduszem socjalnym nauczyciela, który został zwolniony z art 20 lutym 2001 roku i do 01-2009 roku pracował w innych zakładach pracy (nie oświatowych). W 2009 roku osiągnął wiek 55 lat i otrzymał emeryturę nauczycielską na starych zasadach. W 2011 roku złożył podanie o objęcie go funduszem socjalnym, twierdząc, że jest moim emerytem. Było to dla mnie zaskoczeniem, gdyż nawet nie miałam wiedzy o tym, że ten były nauczyciel uzyskał emeryturę nauczycielską w 2009 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy w księdze ewidencji dzieci i w księdze uczniów szkoły podstawowej miesiąc urodzenia ucznia należy wpisywać słownie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób uzupełniamy arkusze dla klasy IV? czy w taki sam jak dla klasy VII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na terenie szkoły biblioteka może organizować kiermasz nowych książek przekazanych z internetowej księgarni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe