Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy postępować wobec ucznia, którego zachowanie wskazuje na użycie środków psychotropowych- procedury.
Szanowni Państwo.Problem jest złożony i wymaga głębszej analizy, dlatego proponujemy rozpocząć pracę szkoły od przeszkolenia pracowników przez Policję, która posiada szczegółowe profesjonalne wytyczne oraz procedury. Należy problem uwzględnić w planach (programie) pracy szkoły, planie nadzoru pedagogicznego, tematyce szkoleń rady pedagogicznej. W razie stwierdzenia zagrożenia zdrowia lub życia ucznia należy jemu udzielić pierwszej pomocy i rozważyć potrzebę wezwania pogotowia ratunkowego lub także Policji, gdy uczeń np. jest agresywny. O sytuacji należałoby zawiadomić rodziców i wezwać ich w celu odebrania ucznia - analogicznie § 40 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 ze zm. Konieczne jest także rozważenie zawiadomienia sądu rodzinnego o możliwości zagrożenia dobra ucznia, ponieważ sąd może wydać stosowne zarządzenia nakazujące określone zachowania rodzicom i uczniowi - art. 109 ust. 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Dz.U. z 2017 r., poz. 682 ze zm. Szczegółowe postępowanie w sytuacjach kryzysowych może regulować statut szkoły, a także przewidywać kary za przebywanie szkole pod wpływem środków psychoaktywnych - art. 98 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rada Pedagogiczna może uchylić w całości statut i wprowadzić nowy projekt statutu, czy też jedynym sposobem na zmianę statutu jest opracowanie i ogłoszenie tekstu jednolitego statutu. (ZS1)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2019/2020 zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 27 sierpnia 2019r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków na podstawie § 59.5 w przypadku przejścia w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej (…) do innej szkoły arkusze ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53c lub 63n określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Obydwa wzory są dostępne w załączniku.
Natomiast w zeszłym roku szkolnym obowiązywało rozporządzenie z dnia 26 kwietnia 2018 i tam
w § 53.5 jest zapis:
„ W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) ….
2) ……
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej”.
Tymczasem w załączniku nr 7 dostępny jest tylko wzór 53b ale jako wkładka do arkusza.
Na jakim więc wzorze arkusza powinniśmy założyć arkusze uczniom klas VII i VIII, którzy przyszli do naszej szkoły w roku szkolnym 2018/2019 na podst. Rozporządzenia z 26.04.2018r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w Ośrodkach Rewalidacyjno-Wychowawczych, w których uczniowie realizują obowiązek szkolny ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym z niepełnosprawnościami sprzężonymi mogą realizować zajęcia wychowania fizycznego prowadzone przez oligofrenopedagoga- wychowawcę w danej grupie. Tak samo jak się to ma do pozostałych przedmiotów obowiązujących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym to jest: muzyka, plastyka, technika, funkcjonowanie w środowisku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy podstawową szkołą publiczną prowadzoną przez stowarzyszenie. Pracownicy/nauczyciele zatrudnieni są na umowę na podstawie Kodeksu pracy. Część kadry pracuje w innych szkołach (inny pracodawca) lub pobiera emeryturę. W wyniku reformy pod nazwą Polski Ład wyżej wymienieni pracownicy stracili część wynagrodzenia (składka zdrowotna). Co można zrobić, żeby pracownik w takim przypadku nie tracił na wprowadzonych zmianach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej zasadzie tworzy się klasy integracyjne w gimnazjum? Jaka powinna być liczebność uczniów w takich klasach?Jakie przywileje ma szkoła ze względu na taką klasę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe