Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak napisać program nauczania?
Na początku należy umieścić takie informacje: nazwa szkoły, w której realizowany jest program, temat programu lub nazwa, autor, współautorzy ewentualnie, data rozpoczęcia realizacji programu, nr programu w szkolnym rejestrze programów, data zatwierdzenia do realizacji przez RP. Następnie opisać jak doszło do stworzenia programu, dlaczego akurat taka tematyka. Następnie należy odpowiedzieć czy: opracowany program jest zgodny z Głównymi Zadaniami Szkoły i misją? rozszerza takie, a takie treści zawarte w podstawie programowej do kl.? określa lub nie liczbę godzin, dostosowany jest do możliwości uczniów? zawiera szczegółowe zagadnienia — cele, metody, formy, sposoby oceniania i ewaluacji… za względu na charakter programu koniecznym staje sie nawiązanie współpracy z tą a tą instytucją, urzędem… program zakłada wykonywanie takich a takich działań… uzyskał pozytywną opinię konsultanta CODNu Po tych krótkich informacjach należy przedstawić jak wdrażać program, jakie działania podjmować, jakie zostały napotkane trudności. Należy przedstawić sposób dokumentacji ( tematyczne segregatory, prezentacja w internecie). Następnie powinna zostać przedstawiona ewaluacja programu: na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród uczniów… ankiety przeprowadzone wśród rodziców przekonały mnie, że.., W podsumowaniu np. realizacja programu dała mi dużo satysfakcji, w trakcie ewaluacji zrodziły się nowe pomysły na ciekawe zajęcia, poznałam ciekawych ludzi… uczniowie zdobyli sporo informacji o .., mogli poznać gwarę, historię..., wzbogacili słownictwo, zapoznali się z innymi sposobami spędzania wolnego czasu realizacja programu stworzyła możliwość promocji szkoły poprzez… publikacje, gminne konkursy, wystawy… środowisko lokalne zobaczyło, że nauczyciele pracują też społecznie, robią wiele dla dzieci i miasta.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są zadania dyrektora przedszkola publicznego związane z GIODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zwolnić ucznia z jednej godziny wych.fizycznego na prośbę klubu sportowego do którego uczeń uczęszcza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od roku szkolnego 2017/2018 obowiązują nowe arkusze ocen w klasie pierwszej sp, czy uczniom klasy pierwszej, którzy w roku szkolnym 2016/2017 byli niepromowani zakładam nowy arkusz (obecnie mają arkusz MEN-I/37a/2)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego wobec tego w Informacji o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2017/2018, która znajduje się na stronie CKE figuruje zapis:
WARUNKI ZDANIA EGZAMINU MATURALNEGO 1. Absolwent zdał egzamin maturalny, jeśli z każdego z przedmiotów obowiązkowych w części ustnej i w części pisemnej otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania oraz przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego. 2. Absolwent, który nie otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania z jednego lub więcej przedmiotów obowiązkowych lub nie przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego lub któremu a. unieważniono egzamin z danego przedmiotu obowiązkowego w części pisemnej lub części ustnej, lub b. unieważniono egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, przy czym był to jedyny egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, do którego przystąpił, lub c. unieważniono wszystkie egzaminy w części pisemnej z przedmiotów dodatkowych, do których przystąpił nie zdał egzaminu maturalnego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy macie Państwo gdzieś w opracowaniach diagnozę czynników ryzyka oraz czynników chroniących ? Będę bardzo wdzięczna za jej stworzenie, przynajmniej jej podwalin.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe