Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien postąpić dyrektor w sytuacji, jeśli nauczyciel zajęć rewalidacyjnych nie zrealizował w cyklu wymaganych 190 godzin zajęć z powodu nieobecności ucznia? A jak postąpić, gdy przyczyną niezrealizowanych godzin jest nieobecność nauczyciela w pracy? Czy dyrektor pwinien zapewnić realizację, zlecając nauczycielowi godziny ponadwymiarowe płatne?
W razie nieobecności ucznia, nauczyciel pozostaje do dyspozycji pracodawcy i zachowuje prawo do wynagrodzenia bez obowiązku odrabiania zajęć (art. 128 § 1 pkt 1 k.p.). Analogicznie jest w przypadku usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela; wynagrodzenie otrzymuje, gdy tak stanowią przepisy płacowe (art. 80 k.p.). Dyrektor może przydzielić godziny zajęć rewalidacyjnych nauczycielowi w innym terminie w ramach odrębnie płatnych godzin ponadwymiarowych, jeśli dysponuje środkami finansowymi (art. 35 ust. 1 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi odchodzącemu na emeryturę w dn. 31.12.2011r. należy się ekwiwalent za urlop jeśli wykorzystał ferie i wakacje w roku 2011r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik obsługi pracował w szkole pracował w szkole 27 lat. Złożył podanie o rozwiązanie umowy o pracę z dniem 28 listopada 2021 r w związku z przejściem na emeryturę.
Od 1 grudnia 2021 został ponownie zatrudniony w pełnym etacie a od 01.09.2023 roku pracuje na poł etatu.
Aktualnie przebywa na zwolnieniu lekarskim pogorszyło mu się zdrowie będzie musiał przejść szereg operacji. Do pracy nie wróci. Pracownik nie złoży podania o rozwiązanie umowy o pracę.
Co w takim przypadku dalej będzie z pracownikiem (emerytem).
Jak wygląda możliwość rozwiązania umowy? Jak powinno wyglądać pismo w sprawie rozwiązania umowy w tym przypadku ( jakie elementy powinno zawierać, jakie uzasadnienie) Może posiadacie Państwo wzór.
Jaka będzie podstawa prawna rozwiązania umowy do zapisu w świadectwie pracy?
Zgłosiłam u państwa w tej sprawie dokument na życzenie
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy należy sporządzić protokół powypadkowy ucznia? Jak sama nazwa protokołu wskazuje protokół powinien być sporządzany w momencie, kiedy zakwalifikujemy dane zdarzenie jako wypadek. Definicja wypadku w przypadku ucznia jest niezwykle "Nieprecyzyjna": wypadek to zdarzenie, które: ma charakter nagły, spowodowane jest przyczyną zewnętrzną, nastąpiło w związku z pracą, spowodowało uraz lub śmierć.. Co należy w takim razie uznać za uraz? Czy drobna rana/ skaleczenie/ otarcie /siniak w szkole to uraz i należy to kwalifikować jako wypadek i sporządzać protokół powypadkowy? Jakie warunki musi spełnić zdarzenie/incydent w szkole, by uznać je za wypadek ucznia? Czy dziecko, które po zajęciach szkolnych zamiast pójść do domu, a poszło na boisko szkolne pograć w piłkę i złamało nogę, uległo w szkole wypadkowi i należy powołać komisję? W mojej placówce dochodzi czasem do - moim zdaniem - absurdalnych sytuacji. Sporządzamy protokoły do "wszystkiego", bo takie jest zalecenie organu nadzorującego placówkę. Czasami są to trzy komisje powypadkowe dziennie. Może zbyt pochopnie lub niepotrzebnie powołuję zespół powypadkowy? Np. uczeń biegnąc korytarzem upada, nie ma żadnej oczywistej przeszkody, nie ma widocznego urazu, udzielana jest mu pomoc w gabinecie (zimny okład), nie ma zdaniem pielęgniarki potrzeby dalszych działań, rodzice powiadomieni, miejsce zdarzenia w porządku, brak przyczyny zewnętrznej, uczeń czuje się dobrze, chodzi do szkoły ... . Czy to jest wypadek? Bo zdaniem wizytatorów - tak i należy sporządzić protokół powypadkowy. Proszę o wyjaśnienie tematu: 1. Kiedy protokół powypadkowy? 2. Kiedy kwalifikujemy zdarzenie jako wypadek ucznia w szkole? 3. Kiedy powiadamy Radę Rodziców i Organ prowadzący tj. czy bezpośrednio po zdarzeniu, czy po uznaniu zdarzenia za wypadek?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel mianowany (szkoła podstawowa) może uzupełniać etat w placówce nieferyjnej (Ognisko Pracy Pozaszkolnej)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak klasyfikować ucznia 3 klasy SP, który ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, a 8 czerwca rodzic dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym? Które zapisy stosować w sprawozdaniach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe