Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno prawidłowo być napisane zarządzenie dopuszczające do użytku programów wychowania przedszkolnego( prawidłowa podstawa prawna)
Przepisy prawa nie narzucają takiego sposobu dopuszczania do użytku w przedszkolu programów nauczania. Jeśli jednak dyrektor podjął decyzję o zarządzeniu, redaguje je wg wzorów każdego innego zarządzenia, czyli m. in. powołuje się na podstawę prawną zachowując wszystkie procedury regulowane przez przepisy prawa (wnioski nauczycieli, opinia rady pedagogicznej, okres obowiązywania itp.).
Ustawa z dnia 19 marca 2009 r. znowelizowała przepisy art. 22a ustawy o systemie oświaty, wprowadzając generalną zasadę dopuszczania programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania do użytku w danej szkole przez dyrektora szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z nową podstawą programową niektóre przedmioty w technikum kończą się po pierwszym półroczu w klasie drugiej. Czy z takiego przedmiotu winna być wystawiona ocena śródroczna i roczna? I w jakim terminie powinna być podana ocena przewidywana? A co w przypadku uzyskania z takiego przedmiotu przez ucznia oceny niedostatecznej? Kiedy może zdawać egzamin poprawkowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielanie godzin rewalidacji dla uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W których klasach dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami obowiązuje tzw. stara i nowa podstawa programowa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Języki obce w LO ciąg dalszy.
Z Pani odpowiedzi wywnioskowałam, że uczeń który ukończył gimnazjum na poziomie III1 musi kontynuować naukę na poziomie IV 1. W przypadku kiedy diagnoza wykazała niski poziom umiejętności realizuje język obcy na poziomie podstawowym (dotyczy to wymagań, liczby godzin oraz zapisu w dokumentacji przebiegu nauczania). Czy dobrze zrozumiałam?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wzór pisma dotyczącego informacji o wymiarze zatrudnienia dla nauczyciela gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018. Gimnazjum zostaje włączone do szkoły podstawowej. Wzór pisma informującego o przeniesieniu do sp już posiadam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe