Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie akty prawne regulują przydzielanie godzin rewalidacji dla uczniów niepełnosprawnych?
1) USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.)
Art. 71b. 1. Kształceniem specjalnym obejmuje się dzieci i młodzież, o których mowa w art. 1 pkt 5 i 5a, wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie to może być prowadzone w formie nauki w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych i ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5.
(…)
2. W zależności od rodzaju niepełnosprawności, w tym stopnia upośledzenia umysłowego, dzieciom i młodzieży, o których mowa w ust. 1, organizuje się kształcenie i wychowanie, które stosownie do potrzeb umożliwia naukę w dostępnym dla nich zakresie, usprawnianie zaburzonych funkcji, rewalidację i resocjalizację oraz zapewnia specjalistyczną pomoc i opiekę.
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 roku w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim
§ 2. Dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, w wieku od 3 do 25 lat, organizuje się zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze oraz, we współpracy z rodzicami (prawnym opiekunem), indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, zwane dalej "zajęciami".
(…)
§ 9. 1. Wymiar zajęć, w zależności od możliwości psychofizycznych oraz specyficznych potrzeb rewalidacyjnych uczestników zajęć, wynosi:
1) 4 godziny dziennie na zajęciach zespołowych,
2) 2 godziny dziennie na zajęciach indywidualnych.
2. Liczba osób w zespole wynosi od 2 do 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoba, która ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika, specjalność: prewencja i zagrożenia społeczne, studia uzupełaniające magisterskie pedagogika, specjalność: pedagogika rewalidacyjna, oligofrenopedagogika, studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz podyplomowe studia z podyplomowe edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz kurs TUS ma kwalifikacje bezterminowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pierwszej stronie legitymacji szkolnej w dolnej prawej części zawierającej zapis: (podpis dyrektora), można przyłożyć pieczątkę i zaparafować, czy należy czytelnie podpisać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wspomagający w kl. 6 (20/20 etatu)ma zaplanowane 2 godz. rewalidacji indywidualnej z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim. Czy zajęcia rewalidacyjne to 2/18 etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura wyboru programu nauczania w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli nauczyciel klasy III szkoły podstawowej wnioskuje o pozostawienie ucznia w klasie III (niepromowanie), a rodzice negatywnie opiniują ten wniosek, to czy wniosek nauczyciela można poddać pod głosowanie Rady Pedagogicznej? Czy wynik głosowania będzie prawnie skuteczny? Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe