Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak rozliczyć pracę w sobote i niedzielę nauczyciela? Dzień wolny nie może być udzielony ze względu na organizację pracy szkoły. Nauczyciel wyjeżdż na "zieloną szkołę" z 15 uczniami na dwa tygodnie. Wchodzą w grę 2 soboty i niedziele.
Dzień wolny od pracy lub odrębne wynagrodzenie należne jest w jednym przypadku, mianowicie, kiedy odbywają się w sobotę lub w niedzielę imprezy, których nie ma możliwości zorganizować w innym terminie, np. międzyszkolne zawody, olimpiady, konkursy organizowane najczęściej w dniach wolnych od nauki.
Za zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze prowadzone w dniu wolnym od pracy lub za pracę w święto przypadające poza 2 dniami w tygodniu wolnymi od pracy nauczyciel otrzymuje inny dzień wolny od pracy. Wyjątkowo, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, nauczycielowi przysługuje odrębne wynagrodzenie za każdą godzinę pracy obliczane jak za godzinę ponadwymiarową, a za pracę w święto - wynagrodzenie ze 100% dodatkiem.
Art. 42c. (…)
3. Za zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze, wykonywane w dniu wolnym od pracy, nauczyciel otrzymuje inny dzień wolny od pracy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamiast dnia wolnego nauczyciel otrzymuje odrębne wynagrodzenie, w wysokości ustalonej w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 30 ust. 5.
art. 42 ust. 1, art. 42c ust. 3, ust. 4 ustawy z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela ze zm.,
art. 775 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy ze zm. ,
§ 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 31 stycznia 2005 r.
w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Poradnia wydała orzeczenie do kształcenia specjalnego dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W dokumencie wskazano sposoby dostosowania form i metod pracy do możliwości ucznia głównie ze względu na niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie). W trakcie roku okazało się, iż u ucznia pojawiają się trudności w nauce matematyki. W orzeczeniu jednak jest tylko krótka wzmianka o trudnościach w tym zakresie. Czy szkoła może sama, po dokonaniu WOPFU, dostosować uczniowi wymagania, czy trzeba uchylać orzeczenie wpisując nowe zalecenia dot. stricte wymagań pod kątem nauki matematyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy w klasie 1-3 SP jest uczeń z orzeczonym zespołem Aspergera, ale rodzice wycofali ze szkoły stosowne orzeczenie w tym zakresie, dyrektor ma podstawy (oczywiście za zgodą organu prowadzącego) do kontynuacji zatrudnienia w takiej klasie asystenta nauczyciela? Ze względu na nieobliczalne zachowania takiego ucznia jest to zasadne, gdyż często jest potrzeba np. wyjścia za uczniem w trakcie zajęć lekcyjnych, aby zapewnić mu bezpieczeństwo np. w sytuacjach, gdy niespodziewanie ucieka z lekcji. Czy kontynuacja zatrudnienia asystenta nauczyciela w takiej sytuacji - pomimo formalnego nieposiadania przez szkołę orzeczenia - nie stoi w sprzeczności z przepisami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zdający w tym roku szkolnym maturę mający stare orzeczenie z poradni( np. ze szkoły podstawowej) psychologiczno-pedagogicznej o dysfunkcjach może na jego podstawie liczyć na dostosowanie warunków matury do jego potrzeb?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka stazystka jest zatrudniona w przedszkolu publicznym do 31.12.2017 jako nauczyciel. Ponadto ma stałe godziny ponadwymiarowe pomocy p-p. Od 1.01.2018r będzie prowadziła tylko zajęcia specjalistyczne 2 godz.-integracji sensorycznej i 0.5 godz.wczesnego wspomagania. Czy trzeba nawiązać nową umowę o pracę, czy przerywa staż. Jakie oświadczenia nowe należy zgromadzić do akt osobowych ( np o niekaralności, o karach dyscyplinarnych...)
- Ile wynosi pensum nauczyciela edukacji przedszkolnej prowadzącego dodatkowo zajęcia rewalidacyjne?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe