Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda kwestia oceny ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Wiem, że ocena jest opisowa - ale czy dotyczy to także zachowania i religii? Jak wpisujemy takiego ucznia w zestawieniach (tabelki w dzienniku, np. zachowanie)?
Szczegółowe zasady oceniania zawiera statut szkoły. Oceny, o których mowa w pytaniu są także ocenami opisowymi. Zestawienia w formie tabel w dziennikach nie są obowiązkowe. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się nazwiska i imiona uczniów, daty i miejsca urodzenia oraz adresy ich zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców i adresy ich zamieszkania, tygodniowy plan zajęć, imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących zajęcia. W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się obecność uczniów, tematy zajęć, oceny (opisowe) z zajęć oraz oceny zachowania. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem. Klasyfikacja roczna ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, polega na podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 13 ust. 4 i § 15 ust. 5 rozporządzenia w sprawie oceniania. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych a także śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przedszkolu musi być zatrudniony dietetyk? Jeżeli tak lub nie jaka jest do tego podstawa prawna?Drugie pytanie czy za 1 listopada 2015 należy się dzień wolny? Jeżeli tak lub nie, jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o konkretną odpowiedź popartą przepisem prawnym nt. czy przedszkole niepubliczne powinno dostać dodatkowe dofinansowanie z UM na dziecko ze wczesnym wspomaganiem rozwoju jeśli opinia została dostarczona do UM w dniu 5 listopada 2015 r. Czy UM może odmówić przekazania zwiększonej subwencji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Placówek Oświatowych, w skład którego wchodzi szkoła podstawowa (z oddziałami przedszkolnymi) i punkt przedszkolny. Jak prawidłowo powinna brzmieć nazwa szkoły i punku przedszkolnego - czy wystarczy; Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Borkach czy powinna być dodana nazwa zespołu - proszę o podanie prawidłowej nazwy. To samo dotyczy punktu przedszkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli uczniowie mają założone arkusze ocen o nr MEN-I/44/1 i mają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową czy autyzm czy w tym przypadku podaje się adnotację w arkuszu ocen u góry strony typu "Uczeń realizował program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia nr.........wydanego przez zespół Orzekający w PPP........." bo w rozporządzeniu z dnia 7 czerwca 2023 r. w paragrafie 32 podaje sie tylko miejsce wydania orzeczenia w przypadku ucznia który ma orzeczenie o niepełnosprawności lekkiej.
Reasumując to rozporządzenie w przypadku w/w uczniów nie należy nic pisać. Prosze o szybkie wyjaśnienie tej sytuacji. Dziękuje
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna musi realizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze oraz wczesnego wspomagania rozwoju w okresie wakacji, a jeśli nie musi to czy należy się za okres wakacji wówczas jej dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe