Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką datę należy wpisać do arkusza ocen i na świadectwie uczniowi, który nie przyszedł na egzamin poprawkowy i nie dostarczył usprawiedliwienia?
Egzamin poprawkowy się nie odbył, ponieważ uczeń nie stawił się i nie usprawiedliwił nieobecności. W związku z tym w arkuszu ocen należy w miejscu przeznaczonym na informacje o egzaminach wstawić poziomą kreskę, ponieważ zaplanowany termin egzaminu nie stanowi podstawy wpisów w dokumentacji (§ 17 ust. 3 i 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Według załączników do ww. rozporządzenia, w arkuszu ocen wpisuje się datę uchwały rady pedagogicznej dotyczącej promowania albo niepromowania albo uchwałę rady pedagogicznej dotyczącą ukończenia albo nieukończenia szkoły. Należy więc podać datę uchwały, jaką rzeczywiście podjęła rada pedagogiczna w odniesieniu do danego ucznia (np. o niepromowaniu, gdy podjęto ją przed planowanym terminem egzaminu poprawkowego).
Zgodnie z § 17 ust. 6 ww. rozporządzenia, jako datę wydania świadectwa szkolnego przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Nie zachodzi sytuacja wymieniona w § 17 ust. 7 ww. rozporządzenia, w której uczeń przystąpił do egzaminu poprawkowego i po tym terminie rada pedagogiczna podjęła uchwałę w sprawie wyników promocji ucznia, która mogłaby stanowić podstawę wpisu w dokumentacji. W związku z tym jako datę wydania świadectwa promocyjnego należy wpisać ostatni dzień zajęć dydaktycznych. Z kolei nie wydaje się świadectwa w ostatniej klasie szkoły, ponieważ nie potwierdza się świadectwem nieukończenia szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest to zgodne z prawem, że propozycja oceny śródrocznej lub rocznej może ulec zmianie tj. zarówno podwyższeniu jak i
obniżeniu. np jeżeli nauczyciel w ocenie proponowanej nie wystawił uczniowi oceny niedostatecznej z przedmiotu to może ją wystawić na zakończenie semestru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pomimo tego, iż w ustawie jest zapisane, że począwszy od 1 września 2016 r. na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat (oczywiście po spełnieniu warunków odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego lub opinii PPP o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole) dyrektor szkoły musi wydać decyzję administracyjną o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy przekazać wicedyrektorowi pełnienie obowiązków za dyrektora przebywającego na dłuższym zwolnieniu lekarskim . W szkole pracuje dwóch wicedyrektorów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna może podjąć decyzję o braku promocji ucznia klasy II szkoły podstawowej w przypadku, gdy rodzic nie wyraża na to zgody? Uczeń nie opanował najważniejszych kompetencji w zakresie czytania, pisania i liczenia. Dziecko lekceważy obowiązki szkolne, nie odrabia zadań domowych i jest systematycznie nieprzygotowane do lekcji. Braki w wiadomościach i umiejętnościach są tak znaczne, że w żaden sposób nie sprosta ono wymaganiom w klasie III, tym bardziej, że pomimo starań wychowawcy nie ma żadnej współpracy z rodzicem dziecka.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września rozpoczyna naukę w szkole uczeń, który przybył z Ukrainy do Polski po 24 lutego 2022 r. Ukończył szkołę podstawową w Polsce. Uczniowi przysługuje prawo do dodatkowej nauki języka polskiego nie dłużej niż przez 24 miesiące. Od jakiego momentu mam liczyć te 24 miesiące – od daty przyjęcia od 1 września 2023 r. do "mojej" szkoły ponadpodstawowej czy uwzględnić również okres nauki języka polskiego w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe