Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka musi być minimalna liczba dzieci w klasie w roku szkolnym 2017/2018, która obliguje organ prowadzący do konieczności utworzenia klasy? Czy organ musi zgodzić się na utworzenie klasy jednoosobowej!? Czy dopuszczalne jest łączenie klas ze starą i nową podstawą programową w szkole podstawowej, np. klasy 4 z 5?
Liczba dzieci w oddziale przedszkola wynosi nie więcej niż 25. Oddział przedszkola obejmuje dzieciw zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień oraz rodzaju niepełnosprawności. Liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej wynosi nie więcej niż 25. W przypadku przyjęcia z urzędu, w okresie od rozpoczęcia do zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, do oddziału klasy I, II lub III szkoły podstawowej ucznia zamieszkałego w obwodzie tej szkoły, dyrektor szkoły podstawowej,po poinformowaniu rady oddziałowej dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad liczbę określoną wyżej. Na wniosek rady oddziałowej oraz za zgodą organu prowadzącego szkołę, dyrektor szkołypodstawowej może odstąpić od podziału zwiększając liczbę uczniów w oddziale ponad liczbę25. Liczba uczniów w oddziale może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów.Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej zostanie zwiększona, w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela. Oddział, w którym liczbę uczniów zwiększono, może funkcjonować ze zwiększoną liczbą ucznióww ciągu całego etapu edukacyjnego. Na zajęciach świetlicowych w szkole podstawowej ogólnodostępnej pod opieką jednego nauczyciela może pozostawać nie więcej niż 25 uczniów. W przypadku szkół ogólnodostępnych i integracyjnych oraz szkół ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi liczba uczniów niepełnosprawnych na zajęciach świetlicowych pozostających pod opieką jednego nauczyciela wynosi nie więcej niż 5. W przypadku szkół specjalnych oraz szkół ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi liczba uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym na zajęciach świetlicowych pozostających pod opieką jednego nauczyciela odpowiada liczbie uczniów, o której mowa wyżej. W szkole obowiązkowe zajęcia edukacyjne są organizowane w oddziałach, w grupie oddziałowej, grupie międzyoddziałowej, grupie międzyklasowej lub grupie międzyszkolnej. Jeżeli w szkole podstawowej jest organizowane nauczanie w klasach łączonych, to: 1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne w klasie I, z wyjątkiem edukacji muzycznej, edukacji plastycznej i wychowania fizycznego, prowadzi się bez łączenia tych klas z innymi klasami; 2) w klasach II i III co najmniej połowę wymiaru godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, z wyjątkiem edukacji muzycznej, edukacji plastycznej i wychowania fizycznego, prowadzi się bez łączenia tych klas z innymi klasami; 3) w klasach IV–VII co najmniej połowę wymiaru godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, z wyjątkiem muzyki, plastyki i wychowania fizycznego, prowadzi się bez łączenia tych klas z innymi klasami; 4) obowiązkowe zajęcia edukacyjne w klasie VIII, z wyjątkiem wychowania fizycznego, prowadzi się bez łączenia tych klas z innymi klasami. W szkole podstawowej specjalnej i oddziale specjalnym zorganizowanym w szkole podstawowej ogólnodostępnej dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych na wszystkich obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, zachowując zasadę niełączenia klas z różnych etapów edukacyjnych. Oznacza to, że przepisy prawa nie określają liczby uczniów, o których mowa w pytaniu.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, w szczególności § 13.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica od 4 miesięcy przebywa na ucieczce. Będzie nieklasyfikowana z większości przedmiotów. Jakie świadectwo należy dać uczennicy skoro nie skończy szkoły – będzie nieklasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać procedura oceny pracy dyrektora szkoły, której organem prowadzącym jest stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie dotyczy realizacji godzin Wychowanie do życia w rodzinie. W Rozporządzeniu MEN z dnia 10 sierpnia 2009. r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym... 9dz.u. nr 131, poz. 1079) w paragrafie 3 czytamy, iz na realizację zajęć w szkole publicznej przeznacza się 14 godzin - w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców. pyt. 1 - czy to oznacza , iż realizacja jest następująca: 5 h oddzielnie chłopcy, 5 godzin oddzielnie dziewczynki, 4 godziny razem cała klasa (suma daje 14 godzin na klasę i jest uwzględniony podział godzinowy na grupy klasowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są wymagania lokalowe dotyczące utworzenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy zniszczonych podręczników z dotacji dla klas 4-5 (C.D). Czy istnieje taka możliwość, aby szkoła zamówiła zniszczone podręczniki, a rodzic uiści opłatę po otrzymaniu faktury z wydawnictwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe