Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką ocenę należy wpisać uczniowi na świadectwie w klasie trzeciej jeżeli w klasie pierwszej w planie nauczania była plastyka, muzyka i edb, a uczeń w klasie pierwszej posiadał orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym i otrzymał na zakończenie ocenę opisową, a w klasie drugiej orzeczenie zostało zmienione i uczeń posiada stopień lekki?
Na świadectwie ukończenia gimnazjum przez w/w ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim należy wpisać oceny z przedmiotów nauczania realizowanych tylko w klasie II i III. Tę kwestię reguluje § 7. 3 rozporządzenia MEN z dnia 18 stycznia 2017 w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych – par 7 ust 3 (Dz.U z 27 stycznia 2017 r. poz. 170), mówiący: Na świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej, ….. oraz te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny roczne lub semestralne, których realizacja zgodnie ze szkolnym planem nauczania zakończyła się w klasach programowo niższych. Ponieważ w klasie I gimnazjum w/w uczeń realizował inną podstawę programową – co jest zapewne odnotowane w jego arkuszu ocen – więc w jego planie nauczania nie było plastyki, muzyki i EDB. Zatem nie trzeba wpisywać tych przedmiotów na świadectwie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna do umorzenia wierzytelności za niezapłacone obiady uczniów w stołówce szkoły publicznej prowadzonej przez samorząd? Wszystkie działania prowadzone przez szkołę w celu ściągnięcia długu okazały się nieskuteczne.Chodzi o kwotę ok. 700 zł.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dot. GIODO - co obowiązuje przedszkole niepubliczne w sprawach związanych z ochroną danych? Jakie przepisy nas obligują? Jakie procedury powinniśmy prowadzić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam w szkole ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną umiarkowanego stopnia.Orzeczenie to było wydane do ukończenia klasy VI szkoły podstawowej. W roku szkolnym 2018/2019 uczeń ukończył klasę VI. Czy uczeń musi być ponownie zbadany i mieć nowe orzeczenie?
Po rozmowach z poradnią dowiedziałam się, że to zależy od dyrektora, oni taki zapis w orzeczeniu mogą interpretować jako zakończenie nauki w szkole podstawowej, ponieważ przy wydawaniu orzeczenia szkoła podstawowa kończyła się na kasie VI.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W ostatnim czasie szkoły przechodzą kontrole sanepidowskie i panie chcą chodzić po klasach, sprawdzać m.in. czy dzieci prawidłowo siedzą w ławkach względem swojego wzrostu. Czy mają prawo do wchodzenia na zajęcia lekcyjne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prezydent Miasta Kalisza w zarządzeniu z dnia 31 lipca 2013 roku, które dotyczy sprzedaży zużytego majątku jednostek organizacyjnych Miasta Kalisza zamieścił zapis mówiący o tym, że informacje o zbędnych i zużytych składnikach rzeczowych, których wartość przekracza równowartość w złotych kwoty 300 EURO zamieszcza się na BIP jednostki lub Urzędu Miejskiego. Moje pytanie jest takie: W jaki sposób w związku z takim zapisem należy przeprowadzić sprzedaż lub likwidację zużytych i zbędnych składników rzeczowych, których wartość nie przekracza równowartości w złotych 300 EURO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe