Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką powinno się zastosować zasadę oceniania przedmiotów rozszerzonych? Możliwe są przypadki: 1) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy, drugi nauczyciel uczy zakres rozszerzony 2) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy i zakres rozszerzony. W obu przypadkach powinno się zastosować tą samą zasadę ustalania oceny. Jaką?
Uczeń który realizuje przedmiot rozszerzony, nie otrzymuje dwóch ocen śródrocznych i rocznych za poziom podstawowy i rozszerzony, tylko po jednej ocenie, ponieważ realizuje jeden przedmiot (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2PO). Zasady ustalania tych ocen określa wewnątrzszkolny system oceniania (np. w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie), ponieważ przepisy UoSO ich nie określają (art. 44b ust. 5 UoSO). Przepisy nie przewidują bowiem przypadku prowadzenia poziomu podstawowego oraz rozszerzonego z tego samego przedmiotu przez dwóch nauczycieli, a w konsekwencji także nie regulują trybu ustalenia uczniowi ocen śródrocznych i końcoworocznych. Jeśli obydwa poziomy prowadzi ten sam nauczyciel, wystawia uczniowi jedną ocenę według zasad określonych w WSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna prawidłowo wyglądać procedura funkcjonowania świetlicy dla uczniów oddziałów gimnazjalnych i jednocześnie uczniów szkoły podstawowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam w kwietniu 2018 roku wprowadzone zostało rozporządzenie wprowadzające nowe wzory arkuszy ocen. Od którego momentu one obowiązują? Czy arkusze zakładane we wrześniu 2017r trzeba poprawiać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej musi być powołany Rzecznik Praw Ucznia? Czy jest to zasada dobrowolności czy funkcja taka musi być wyodrębniona obligatoryjnie? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym się dowiedzieć , czy istnieją procedury postępowania dyrektora w sytuacji, gdy uczeń klasy szóstej nie chodzi do szkoły (za przyzwoleniem rodziców). Opuścił już 210 godzin z 377 - wszystkie są usprawiedliwione.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Zespół szkół tworzy ; LO,Technikum, Branżowa Szkoła I Stopnia i Branżowa Szkoła II Stopnia (970 uczniów, 85 nauczycieli). Zorganizowanie zebrania Rady Pedagogicznej zawsze rodzi problemy dla jednej z grup nauczycieli np. nauczycieli zaj. praktycznych. Czy dyrektor skracając lekcje do 30 minut w dniu planowanego Zebrania Rady Pedagogicznej łamie uregulowania prawne. Jeśli tak, to jakie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe