Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką powinno się zastosować zasadę oceniania przedmiotów rozszerzonych? Możliwe są przypadki: 1) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy, drugi nauczyciel uczy zakres rozszerzony 2) Jeden nauczyciel uczy zakres podstawowy i zakres rozszerzony. W obu przypadkach powinno się zastosować tą samą zasadę ustalania oceny. Jaką?
Uczeń który realizuje przedmiot rozszerzony, nie otrzymuje dwóch ocen śródrocznych i rocznych za poziom podstawowy i rozszerzony, tylko po jednej ocenie, ponieważ realizuje jeden przedmiot (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2PO). Zasady ustalania tych ocen określa wewnątrzszkolny system oceniania (np. w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie), ponieważ przepisy UoSO ich nie określają (art. 44b ust. 5 UoSO). Przepisy nie przewidują bowiem przypadku prowadzenia poziomu podstawowego oraz rozszerzonego z tego samego przedmiotu przez dwóch nauczycieli, a w konsekwencji także nie regulują trybu ustalenia uczniowi ocen śródrocznych i końcoworocznych. Jeśli obydwa poziomy prowadzi ten sam nauczyciel, wystawia uczniowi jedną ocenę według zasad określonych w WSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można utworzyć klasę integracyjną mając tylko dwoje uczniów z orzeczeniem i czternaścioro uczniów w całej klasie? Wiem, że wymagana jest liczba 3 z orzeczeniem i 15 w klasie. Rodzice jednak domagają się takiej klasy, jest zgoda organu prowadzącego i środki finansowe. Jak rozwiązanie znaleźć w tej sytuacji. Czy można np. przydzielić nauczyciela wspomagającego w tej klasie tylko na dwóch przedmiotach, jeśli nie byłaby to klasa integracyjna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Na jaką podstawę prawną należy się powołać przy zarządzeniu wprowadzającym regulaminy rekrutacyjne do oddziałów przedszkolnych i klasy I?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Co musi zawierać regulamin dla praktykantów odbywających praktyki w szkole?
- Czy posiadacie Państwo przykładowe procedury dotyczące ochrony danych osobowych? Jeżeli tak to proszę je udostępnić.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole (2019r.) założono nowy monitoring wizyjny. Jakie- w związku z RODO- wymagania musi spełnić szkoła, aby system mógł rozpocząć działanie? Poproszę o wzory dokumentów ( opinię Rady Pedagogicznej, Samorządu, Rady rodziców (ew. informacji dla rodziców i uczniów). Czy muszę ten fakt gdzieś zgłaszać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe