Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam w kwietniu 2018 roku wprowadzone zostało rozporządzenie wprowadzające nowe wzory arkuszy ocen. Od którego momentu one obowiązują? Czy arkusze zakładane we wrześniu 2017r trzeba poprawiać?
W rozporządzeniu określono nowe wzory m.in.: 1. świadectw szkolnych promocyjnych i świadectw ukończenia szkoły dla uczniów: 8–letniej szkoły podstawowej, 4–letniego liceum ogólnokształcącego, 5– letniego technikum, branżowej szkoły I stopnia i branżowej szkoły II stopnia, szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy i szkoły policealnej; 2. indeksów dla słuchaczy szkół dla dorosłych oraz szkół policealnych; 3. arkuszy ocen dla: uczniów szkoły podstawowej (także dla uczniów klas VII-VII szkoły podstawowej), uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymlub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi uczęszczającychdo szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy, uczniów 4–letniego liceum ogólnokształcącego, uczniów 5–letniego technikum, branżowej szkoły I stopnia i branżowej szkoły II stopnia, uczniów szkoły policealnej oraz słuchaczy szkół dla dorosłych.Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, proponujemy analizę szczegółowych treści1. Arkusze ocen wypełniane pismem ręcznym (Nr 36) MEN-I/36/1ARKUSZ OCEN UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM UCZĘSZCZAJĄCEGO DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ (Nr 37) MEN-I/37/12. Arkusze ocen wypełniane w postaci elektronicznej (Nr 45) MEN-I/45/1Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia: 1) zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły; 2) dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły. 2. W roku szkolnym: 1) 2017/2018 – w klasach II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, 2) 2018/2019 – w klasach III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży– prowadzi się dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. 3. W latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej.4. W przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy I i IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.5. W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży. 6. W przypadku przejścia w roku szkolnym 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII lub VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonegow załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53. 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w zredagowaniu procedury realizacji obowiązku szkolnego w szkole podstawowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam ucznia w klasie IV w szkole masowej podstawowej z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim i objęty jest nauczaniem ind.10 godzin, są to przedmioty kluczowe, w pozostałych zajęciach bierze udział razem z klasą. Jak oceniać tego ucznia, czy skala 1-6, taka jak obowiązuje w szkole, czy ocenianie opisowe stosować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o podpowiedź, które decyzje dyrektora, rady pedagogicznej podejmowane są w drodze UCHWAŁY?Dziękuję!
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są nowe zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jako nowy dyrektor placówki mam poważny dylemat. Chciałam poprawić statut szkoły i napotkałam na problem: czy Zespół Szkół w skład którego wchodzą przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum powinien mieć jeden statut czy cztery, dla każdej placówki oddzielnie i jeden wspólny dla zespołu. Dodam że każda placówka powstała w innym roku i wtedy miała nadany ramowy statut przez organ prowadzący. Zespół został utworzony w 2000 r. i wtedy organ prowadzący nadał statut zespołowi szkół. Następnie w 2004 r. w skład zespołu włączono przedszkole. Bardzo proszę o fachową poradę popartą przepisami prawnymi. Wiem, że obecnie obowiązujące rozporządzenie o ramowych statutach ma być zmienione. Czy w nowym będzie coś na temat statutu zespołu szkół?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe