Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką wystawić ocenę z zachowania, w przypadku nieklasyfikowania ze wszystkich przedmiotów?
Szczegółowe zasady oceniania powinny być ustalone przez szkołę i zapisane w statucie. Oceny z przedmiotów nie mają wpływu na ocenianie zachowania i odwrotnie. Ustawodawca nie ustalając szczegółów oceniania nadał tym samym szerokie kompetencje szkołom. Bowiem ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: m. in. ustalanie kryteriów oceniania zachowania, ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania według skali i w formach przyjętych w danej szkole.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 2, § 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy II szkoły podstawowej uczęszczający do oddziału integracyjnego posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim otrzymał nauczanie indywidualne. W związku z tym mam pytanie jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel realizujący z tym uczniem nauczanie indywidualne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca musi mieć swoją teczkę wychowawcy w pokoju nauczycielskim (dostęp mają wszyscy n-le) czy może ją mieć zabezpieczoną w swoim biurku i na prośbę dyrektora ją udostępnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może wchodzić do klasy na lekcje z kubkiem kawy, wody?
Proszę o wsparcie i przepis prawa jeżeli może.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Moja poprzedniczka otrzymała pracę w kuratorium, teraz okazało się, że jest wizytatorem przydzielonym m.in.do naszej szkoły. Wiadomo na pewno będzie szukać jakiś nieścisłości. Czy zrobić coś, aby uniknąć sytuacji, że przyjedzie do nas na kontrolę? Bo raczej chciałabym oszczędzić sobie i innym nerwów, biorąc pod uwagę to w jakich okolicznościach odeszła. Nadmienię, że wymówiła umowę o pracę i w związku z tym nie jest delegowana do KO.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przeszkolu udzielanej w toku bieżącej pracy powinny być odnotowywane w dzienniku zajęć przedszkola dla danej grupy realizującej podstawę programową? Czy powinien być prowadzony osobny dziennik?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe