Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki rodzaj oceny z zachowania powinien mieć uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na sprzężenie? Czy jest to ocena opisowa, czy cyfrowa? Proszę o wskazanie przepisu.
Sposób organizacji kształcenia, wychowania i opieki w jednostkach systemu oświaty, z uwzględnieniem kształcenia specjalnego uczniów niepełnosprawnych od 1 września 2017 r. reguluje ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.). Szczegółowe kwestie dotyczące organizowania kształcenia specjalnego uczniów niepełnosprawnych, w tym również w szkołach/oddziałach ogólnodostępnych, określono w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1309). Jednakże kwestie związane z ocenianiem, klasyfikowaniem i promowaniem uczniów w szkołach publicznych określono w Rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r., poz. 1915).
Zgodnie z art. 44i ust. 7 ustawy o systemie oświaty oceny bieżące oraz śródroczne, roczne i końcowe oceny klasyfikacyjne, a także śródroczne, roczne i końcowe oceny klasyfikacyjne zachowania dla:
1) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
2) ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone, uczęszczającego do szkoły, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 lit. d ustawy – Prawo oświatowe
– są ocenami opisowymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dopuszczalne jest, aby oddział klasy I do której uczęszcza uczeń z autyzmem i posiada nauczyciela wspomagającego realizował zajęcia na drugą zmianę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są wymagania lokalowe dotyczące utworzenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie porady w sprawie ucznia klasy 0, który powinien być klasyfikowany do klasy 1. Jednak nie jest to możliwe, gdyż uczeń przejawia bardzo duże braki edukacyjne i nauczyciel zapytuje, czy można takiego ucznia nie klasyfikować do klasy 1. Rodzice są przeciwni takiej sytuacji i chcą, żeby dziecko przeszło do klasy 1.Uczeń jest rocznikiem 2007.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Jestem wicedyrektorem w przedszkolu, gdzie dyrektor nie jest nauczycielem. Jaki jest zakres obowiązków takiego dyrektora, a jaki wicedyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor samowolnie (jednoosobowo) może zmienić zgłoszone przez nauczyciela i zaopiniowane pozytywnie przez RP materiały edukacyjne (ćwiczenia) w roku szkolnym 2015/16 i 2016/17?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe