Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przedmioty nauczania będą obowiązywały od września 2017r. dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymi sprzężeniami? Chodzi o klasy: 1,2,3,5,6,szkoły podstawowej specjalnej i 3 klasy gimnazjum specjalnego ?
Od 1 września 2017r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 24 lutego 2017 r. poz.356). W przypadku szkoły podstawowej - ogólnodostępnej oraz specjalnej - dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym podstawa ta opisana jest w Załączniku nr 3. Proszę ją uważnie przeczytać, albowiem w odniesieniu do w/w uczniów w odniesieniu do w/w uczniów nie stosuje się „przedmiotów” a tylko formy zajęć, do których należą od klasy I do klasy VIII:
1) zajęcia edukacyjne:
a) funkcjonowanie osobiste i społeczne,
b) zajęcia rozwijające komunikowanie się,
c) zajęcia rozwijające kreatywność,
d) wychowanie fizyczne,
e) etyka;
2) zajęcia rewalidacyjne.
W załaczniku nr 3 opisane są bardzo dokładnie treści nauczania z zakresu powyższych form zajęć oraz warunki ich realizacji.
W przypadku klasy III gimnazjum nadal obowiązuje tzw. stara podstawa programowa czyli Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r. poz. 977) – Załącznik nr 3
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile uczniów musi być w klasie, aby mogła funkcjonować specjalna szkoła przysposabiająca do pracy, dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym? Jaki przepis to reguluje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy i w jakich sytuacjach można połączyć lekcje religii w szkole publicznej w klasach IV i VI oraz VII i VIII, przy liczebności 8–9 uczniów w każdej klasie? Proboszcz parafii tej szkoły wnosi sprzeciw, przesyłając dyrektorowi przepisy prawne. Jak dyrektor powinien rozstrzygnąć tę sprawę? Proszę o aktualną podstawę prawną z interpretacją.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W gimnazjum w oddziałach liczących powyżej 30 uczniów dokonuje się podziału na grupy podczas zajęć laboratoryjnych, prowadzenia ćwiczeń. Jakie przedmioty wchodzą w skład powyższego podziału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem LO, od roku szkolnego 2019/20 chciałabym przy/w LO utworzyć klasy VII i VIII SP. Czy jest taka możliwość w świetle nowego prawa oświatowego? Budynek LO jest bardzo duży i na stałe byłaby możliwość,aby utworzyć takie klasy. Bardzo proszę o podstawę prawną, jakie byłyby moje ewentualne działania aby istniała szkoła podstawowa przy lub w liceum. Nadmieniam że liceum jest publiczne, a organem prowadzącym Prezydent Miasta, pod którego podlegają szkoły podstawowe.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła, której jestem dyrektorem ma być od 1 września 2019 r. zlikwidowana. Jakie obowiązki ma dyrektor w czasie likwidacji placówki i jakich terminów musi dotrzymać?
Jakie są podstawy prawne? Czy rada pedagogiczna podejmuje uchwały w tej powyższej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe